BasBQ
Beef en Steak

Pulled beef/pork

 
 
 
 
 

Barbeknoei

Gerijpt
Berichten
2.846
Vandaag een dagje vrij en binnenkort de kleine jarig. Mooi moment om alvast wat pulled beef en pulled pork te maken om straks de gasten op een heerlijk broodje te trakteren.

76009cde7e1dd282c50271c414c3f61e.jpg
58f35804dccce5ceecb8e39d2dc526f1.jpg


Een mooi stuk Zweeds varkensnek en Australische rundernek. Beide in een California rub. Deze hen ik vaker gebruikt voor pulled pork en pulled beef, so why change the winning horse....

44612789b8057fed7e85e7d2418c2f80.jpg


De kamado naar 107 graden gebracht, wat appelhout en beukenhout er bij (noem mij gek, maar ik merk totaal geen verschil in soorten rookhout, dus pak gewoon wat ik heb).

ff2abb977cec956811262e6dc8aae728.jpg


Met 66 graden bleef de beef hangen, dus gewoon beide ingepakt en gelijk door naar 92 graden.
Bewust niet gekozen om het laatste half uur alles uit te pakket en de boel in te smeren met een bbq saus. Dit vond ik vorige keer geen toevoeging hebben en de saus kan makkelijj worden toegevoegd tijdens het pullen.

Na 12 uur kon het vlees met 92 graden tegelijk van de bbq.

Ondertussen een Kansas City bbqsaus gemaakt en 13 uur later tijd om te pullen.

50aedafc1fa9ba876ff8d81f37d82d85.jpg
57fc14a76590eefb994522bd66726728.jpg


Dat wordt vast smullen
5edfe9830ef97317bf025c874e2ffb66.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Ben erg benieuwd naar het verschil in smaak tussen de Pork en de Beef.
Ziet er goed uit hoor
 
De kamado naar 107 graden gebracht, wat appelhout en beukenhout er bij (noem mij gek, maar ik merk totaal geen verschil in soorten rookhout, dus pak gewoon wat ik heb).
  =))

Maar merk je het ook niet in heftigheid? Hickory is toch echt een stuk heftiger dan appel bijvoorbeeld.
De pulled pork en pulled beef zien er in ieder geval zeer smakelijk uit! Dat zal genieten zijn geweest.
 
Mooie sessie Remco, ziet er erg goed uit.
Gefeliciteerd, en welkom bij de Big Three
 
Dat ziet er lekker uit mooi gemaakt
 
Bramster zei:
De kamado naar 107 graden gebracht, wat appelhout en beukenhout er bij (noem mij gek, maar ik merk totaal geen verschil in soorten rookhout, dus pak gewoon wat ik heb).
  =))

Maar merk je het ook niet in heftigheid? Hickory is toch echt een stuk heftiger dan appel bijvoorbeeld.
De pulled pork en pulled beef zien er in ieder geval zeer smakelijk uit! Dat zal genieten zijn geweest.
Ik vind van niet, maar misschien moet ik eens 2x precies hetzelfde maken en dan vergelijken.
Zalm gerookt met hicory is idd wel anders...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Ewald zei:
Mooie sessie Remco, ziet er erg goed uit.
Gefeliciteerd, en welkom bij de Big Three
Eindelijk..... Had het al eerder gemaakt, maar geen foto's is niet gebeurd...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Lekker hoor, gratz met knorrie!
 
Hoe laat is die verjaardag? :D Lekkere run, leuk ook 2 soorten te presenteren aan je gasten
 
Goed bezig Broer. Die KJ is een goede investering geweest. Je PP en PB zien er super uit.
Gefeliciteerd met je Knorrie.

We zullen samen de test eens doen. Maken we beide het zelfde gerecht. Alleen ieder een totaal ander soort hout. Iets voor oud en nieuw oid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan