BasBQ
Beef en Steak

rack a al Smokey Goodness

 
 
 
 

mcjas

Stoker
Berichten
302
Voor mijn verjaardag ook deel 2 van SG gekregen en gelijk verliefd geworden op het speenvarken rack wat daar in staat.
Vrijdag bij mijn slager een stuk gehaald en in de pekel gegooid. Nachtje laten staan en gistermiddag op de KJ gelegd.

De hoofdrolspeler
6Nl4HNzl.jpg


Botjes schoonmaken is nog best een aparte kunst
6HMrypcl.jpg


Lekker in bad
J01V0RZl.jpg


op de KJ, samen met wat vlees wat er nog vanaf kwam, idee is om daar een soort spek van te maken
AoGvGeal.jpg


Lekker onderweg
rUXwEbEl.jpg


61 graden bereikt
UyNVmWjl.jpg


Had hem meer ros? verwacht
bX838VFl.jpg



Evengoed super sappig vlees
iWrFN72l.jpg


Was weer leuk om te doen  B-)
Spek is ook wel aardig gelukt, daar moet ik maar eens een keer wat meer vlees en tijd voor nemen
 
Ziet er mooi uit, varkensrek op 56-58 graden kerntemp houden als je hem rose wilt
 
Jord schreef dat je bij 58 glaze erop moet gaan smeren en dan tot max 62 graden moet gaan, dat is blijkbaar dus te ver, weer wat geleerd. heb een notitie in het boek erbij gezet.
 
mcjas zei:
Jord schreef dat je bij 58 glaze erop moet gaan smeren en dan tot max 62 graden moet gaan, dat is blijkbaar dus te ver, weer wat geleerd. heb een notitie in het boek erbij gezet.

Recepten in kookboeken worden bijna altijd hufter-proof geschreven, aan de zeer veilige kant dus, dit i.v.m. o.a. juridische claims.
Als je bijvoorbeeld geen goede thermometer gebruikt kan het al verkeerd gaan.
 
Ziet er lekker uit
 
Ziet er zeer smakelijk uit!  :)
 
Dat ziet er zalig uit zeg! Persoonlijk zou ik die sappige vetkap er lekker op gelaten hebben zitten, maar da's een kwestie van smaak.

Lekker bordje zo hoor!
 
Dat is een smakelijk stuk vlees lekker hoor
 
Mooi rackje hoor! Vet laat ik er ook op. Dat kunnen de haters er af snijden
Botjes kun je met een fileermes goed schoonschrappen. Heb ook wel gezien dat ze het met een flostouw-achtig iets doen, er omheen slaan een keer en dan al heen en weer trekkend omhoog werken.
 
Gaaf stuk vlees. Mooie presentatie om de gasten mee lekker te maken.
Dit is wel een leuk id voor de feestdagen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan