BasBQ
Beef en Steak

Cote de Boeuf (Reverse Sear)

 
 

Bramster

Gemarineerd
Berichten
1.852
Wederom een prachtig weekend om de BBQ aan te steken.
En dat kwam goed uit want ik had nog een mooie Cote de boeuf liggen en het leek me leuk om een keer de 'reserve sear' techniek uit te proberen.
Daarnaast de ingredi?nten gehaald voor een heerlijke Chimichurri met wat brood en een goede salade erbij en van de vismarkt een lekker stukje zalm als voorgerecht.

Eerst het vlees op een temperatuur van 120-125 gemiddeld laten garen totdat het vlees bijna gaar is wat toch zo een anderhalf uur duurde.
Van te voren een blokje eikenhout erbij gestopt om dat rooksmaakje te krijgen.
Nadat het vlees klaar was, heb ik het vlees in folie ingepakt en de BBQ zo snel mogelijk opgestookt tot boven de 300 graden.
Toen de temperatuur bereikt was, was het tijd om te searen!

Mijn gasten stonden versteld van het eindresultaat. :D
En om eerlijk te zijn was ik ook wel een beetje trots want het zag er niet alleen fantastisch uit maar smaakte ook heerlijk.

Cote de Boeuf met niets meer dan een beetje grof zeezout:
LiHl7sNl.jpg


De BBQ is op temperatuur en het vlees kan erop:
eCWJCYwl.jpg


Na ongeveer anderhalf uur op de BBQ is het vlees in principe klaar
6vqlxXJl.jpg


Het eindresultaat na het searen en rusten:
D1iXLe7l.jpg
0tuputal.jpg

 
Da's een erg mooi stukje vlees. Chimichurri hierbij is top.
Indirect garen tot kern 43c en dan op hoog vuur de smaak-strepen erop. Zelf doe ik er wel verse zwarte peper en pas voor het afgrillen wat zout(vlokken).
 
Ziet er heerlijk uit, ik doe ook de peper bij deze manier van bbq-en er pas op het laatst  en naar  behoefde er pas op. ;)
 
Lekker maaltje, lust ik wel ;)
 
Lekker. Garing ziet er mooi uit. Reverse sear is prima techniek, weet je zeker dat je goed zit met de kern
 
Heerlijk stuk beef. En een beetje rook van eik is super.
Stoere presentatie voor de gasten. Die zullen nu vaker langs komen vrees ik
 
Oef heerlijk zeg. Goede maaltijd zo?n stuk vlees en een mooie zalm vd plank jammie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat ziet er super uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

 
Lekker allemaal had ik ook wel gelust
 
Oeh lekker man, echt heerlijk stoer stuk vlees!
 
Terug
Bovenaan Onderaan