BasBQ
Beef en Steak

First Time Pulled Pork Experience

 

BasGrunn

Sprokkelaar
Berichten
48
Gisteren voor het eerst Pulled Pork gemaakt na het zien van de Noskos filmpje op youtube. Ik heb er wel voor gekozen om de rub een nachtje te laten intrekken alvorens hij op de BBQ ging. In het begin wat moeite gehad om de dome temperatuur stabiel te houden. Of dit aan het relatief grote stuk vlees lag weet ik niet, het is wel het eerste wat ik kan bedenken wat een oorzaak zou kunnen zijn. Na 5 uur ingepakt in folie en de temperatuur iets naar boven gebracht, zo rond de 130 graden.  Een uur of 3 later was de 88 graden bereikt en ben ik verder gegaan met prikken om de gaarheid te bepalen. Nadat hij gaar genoeg was bevonden heb ik de PP even uit laten dampen, om hem vervolgens in een badhanddoek te wikkelen en nog een uurtje te laten rusten. Daarna was het tijd voor het pullen en heb ik het geheel gemengd met een bbq saus op basis van Ketjap, ketchup, suiker, honing en een scheut rum. Het resultaat is echt super lekker, al zeg ik het zelf. De PP is de vriezer ingegaan voor de aanstaande verjaardag van mijn dochter. Ik ben benieuwd wat de visite er van gaat vinden.

3bRP0JB.jpg


vr8fkPi.jpg


OBkPhDn.jpg


lSCE7Zq.jpg


0Mmagi8.jpg


YGbbNHE.jpg


iaPrr5h.jpg
 
Hele mooie PP, ziet er heerlijk uit.
Gefeliciteerd met je Knor.
 
Dat ziet er echt heerlijk uit! Ik heb vorige week mijn laatste ingevroren portie opgegeten en nu komen deze heerlijke foto's langs...binnenkort maar weer PP maken xD
gefeliciteerd met je Knor.
 
Hele mooie P.P. volgens de regels der kunst, gefeliciteerd met je varkentje. :)
 
Ziet er top uit, zeker voor een eerste keer.

Gefeliciteerd met je knor.
 
Aaah thnxs heren! Het was een tof experiment om te maken. Op naar de BCC medaille......

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
BasGrunn zei:
Aaah thnxs heren! Het was een tof experiment om te maken. Op naar de BCC medaille......

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ook leuk om te doen ;) , niet het duurste biertje nemen hoor je proeft er n.l. zelf niets van (en de kip ook niet)
 
Hans zei:
BasGrunn zei:
Aaah thnxs heren! Het was een tof experiment om te maken. Op naar de BCC medaille......

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ook leuk om te doen ;) , niet het duurste biertje nemen hoor je proeft er n.l. zelf niets van (en de kip ook niet)
Komt helemaal goed Hans! Ik heb er al eens een gemaakt, maar had hem wat vaker moeten draaien voor een gelijke knapperige korst. Daar wil ik mijn kippie medaille niet mee verdienen. Ik ga voor een re-run!

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
Visite wordt verwend.
Gefeliciteerd met je sticker
 
BasGrunn zei:
Hans zei:
BasGrunn zei:
Aaah thnxs heren! Het was een tof experiment om te maken. Op naar de BCC medaille......

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ook leuk om te doen ;) , niet het duurste biertje nemen hoor je proeft er n.l. zelf niets van (en de kip ook niet)
Komt helemaal goed Hans! Ik heb er al eens een gemaakt, maar had hem wat vaker moeten draaien voor een gelijke knapperige korst. Daar wil ik mijn kippie medaille niet mee verdienen. Ik ga voor een re-run!

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Veel plezier en succes daarmee ;)
 
Lekker hoor, gratz met knorrie!
 
Mooie sessie!! Gefeliciteerd met je knorretje.
 
Mooie run PP. Nu is de visite verwend met eigen gemaakte PP.
Mooie BBQ setup trouwens. Gave werkplek
Gefeliciteerd met je knorrie.
 
Ziet er goed uit mooie PP en gefeliciteerd met je sticker
 
Eerste keer PP maken is spannend, maar als die er dan zo goed uit ziet heb je een fantastische BBQ dag achter de rug! Eet smakelijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan