BasBQ
Beef en Steak

Hert Flatribs

 
 
 
 
 

Barbeknoei

Gerijpt
Berichten
2.838
Wat is het toch leuk om dit als hobby te hebben.
Speciaal voor de fotowedstrijd gekozen voor iets niet allerdaags, namelijk flatribs van hert.

2a561f25a7b089c360d87b479deec161.jpg


Gisterenavond een marinade gemaakt van ketjap, appelsap en appelazijn. Daarna de vliezen verwijderd en in de ziplocker.

132d7a40260329f8b376dcb1cac5e8e1.jpg


Vanochtend de Q naar 115 graden gebracht en ondertussen de rubs ingesmeerd met een rub van Jonnie Boer.

5d16471bf15567d71577a47f29ccda2d.jpg


Paar stukjes beukenhout er bij.. En smoken maar.

48e425bc546996058a6f517a394b76bf.jpg
c3b448b2eb970d3b141d2777ed704457.jpg


Bij 65 graden alles ingepakt met een paar klontjes boter en appelsap.

f7af0acc7b775bc1d616412129e2e675.jpg
d13aebb4efc7522d4e9ad41a6bb7d233.jpg


Terwijl de flatribs rustig door gaarde tot 95 graden (sat?prikker test), heb ik een glace gemaakt van oestersaus met sojadaus, bruine suiker, five spices en wat chili poeder.

Ondertussen waren de ribs klaar.
572aa8595bcfbbc50eddadd5b04e1015.jpg
c25607111826596ca6a5729a0ab4fd49.jpg


De Q opgestookt naar 200 graden, tijd voor het poffen van wat kastanjes.

edfc5aa3b0abd2abae09f53c6c3c325b.jpg
a7e029531517119136beff815fe7512d.jpg


Uiteindelijk de ribs mooi gelakt met de glace en terug op de kamado.

72c3e67c6753f1c659aa85bc147a1a5b.jpg


Een erg lekkere kastanjepuree gemaakt, te samen met wat heerlijke spruiten.
Het eindresultaat was echt om te smullen....

5b675c94373ac06db2978c73ff61451f.jpg


Thanks for watching...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Heel gaaf! Waar heb je de hert ribs vandaan?

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk

 
wijmaar zei:
Heel gaaf! Waar heb je de hert ribs vandaan?

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
Hanos, maar er is moeilijk aan te komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Lekker bezig!
 
Wat een prachtige herfstmaaltijd heb je daar gemaakt. Puree moet ik even onthouden, leuk gerecht. Spruiten moet ik hier thuis nog wat zendelingen werk voor verrichten :)
 
KamadoNovice zei:
Wat een prachtige herfstmaaltijd heb je daar gemaakt. Puree moet ik even onthouden, leuk gerecht. Spruiten moet ik hier thuis nog wat zendelingen werk voor verrichten :)

Komt wel goed met de spruitjes, ik at ze vroeg?h ook niet maar nu (niet te oud en kort gekookt) en overgoten met een lekkere jus heerlijk. :)
 
Goed bezig Broer. Lekker gerecht. Ik moet ze ook eens gaan score. Is wel lastig ivm bladschot tijdens de jacht. Blijft niet veel bruikbaars over
Alles op? Of heb je nog wat te proeven over gelaten.
Succes met de fotowedstrijd.
 
Bram zei:
Goed bezig Broer. Lekker gerecht. Ik moet ze ook eens gaan score. Is wel lastig ivm bladschot tijdens de jacht. Blijft niet veel bruikbaars over
Alles op? Of heb je nog wat te proeven over gelaten.
Succes met de fotowedstrijd.
Helaas, alles op

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Je moet het niet willen vergelijken met rund of varken, dan is het idd droog. Ik vond dit goed meevallen, maar heb ze dan ook vroeg ingepakt.
Wat ik wel als nadeel vond waren de vliezen. Deze zijn echt taai en bij goed verwijderen, blijft er aan de bovenkant nog minder over, en ze zijn al zo dun.
Ik vond dit leuk voor een keer, maar heel eerlijk vind ik niet dat hert zich hier heel goed voor leent.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Tom# zei:
Wordt dit niet erg droog? omdat Hertenvlees niet veel vet bevat?
KamadoNovice zei:
Wat een prachtige herfstmaaltijd heb je daar gemaakt. Puree moet ik even onthouden, leuk gerecht. Spruiten moet ik hier thuis nog wat zendelingen werk voor verrichten :)
Puree was echt geweldig, alleen erg machtig. Ik had 50/50 (kastanje /aardappel) gedaan, 30/70 was denk ik ook goed geweest.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Alvast kudos voor je avontuurlijke poging. Het ziet er heel mooi uit. Lijkt me ook een super heerlijke combinatie zo. Heel inspirerend.

Succes met de wedstrijd!
 
mooie maaltijd hoor.
altijd leuk om eens wat anders te zien
 
Barbeknoei zei:
Je moet het niet willen vergelijken met rund of varken, dan is het idd droog. Ik vond dit goed meevallen, maar heb ze dan ook vroeg ingepakt.
Wat ik wel als nadeel vond waren de vliezen. Deze zijn echt taai en bij goed verwijderen, blijft er aan de bovenkant nog minder over, en ze zijn al zo dun.
Ik vond dit leuk voor een keer, maar heel eerlijk vind ik niet dat hert zich hier heel goed voor leent.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Oke bedankt voor de toelichting. Het levert in ieder geval wel een mooi plaatje op.  ;)
 
Wat een feestje moet dat geweest zijn. Ziet er echt zeer smakelijk uit.
 
Dat ziet er goed uit, helaas hier geen liefhebbers voor wild in huis. Maar persoonlijk vind ik wild net wat lekkerder dan gewoon stalvee zeg maar.
Maar goed ga toch ook hier maar eens proberen om het verbloemd te serveren


Weber GBS 57
Rookton Albatros
 
Smokeye zei:
Dat ziet er goed uit, helaas hier geen liefhebbers voor wild in huis. Maar persoonlijk vind ik wild net wat lekkerder dan gewoon stalvee zeg maar.
Maar goed ga toch ook hier maar eens proberen om het verbloemd te serveren


Weber GBS 57
Rookton Albatros

Foei toch :-$
 
@Hans wat de boer niet kent vreet hij niet, dus als je het anders noemt is er niks aan de hand


Weber GBS 57
Rookton Albatros
 
Terug
Bovenaan Onderaan