BasBQ
Beef en Steak

weber mastertouch GBS of is er een beter alternatief?

Door

Sprokkelaar
Berichten
30
dag iedereen,
momenteel doe ik alles op een goedkope kopie van de weber 57,
maar ik overweeg nu een mastertouch GBS 57  aan te kopen, daar ik toch wel beter met mijn temperatuur wil kunnen spelen,
en ik mis degelijkheid en fucntionaliteit aan mijn huidige BBQ.

na verschillende topics hier nagelezen te hebben (ik heb ze wss ook niet allemaal gelezen)

lees ik toch wel wat negatieve zaken over de degelijkhied en service van Weber

dus nu is mijn vraag, zijn er betere of gelijkaardige alternatieven voor een mastertouch GBS?

greetz Door
 
De garantie van weber is zo slecht nog niet hoor. Tuurlijk zijn er wat minder situaties maar mijn ervaring is niet slecht. Ik kreeg omdat mn uitlaat de emaille eraf schraapte meteen een nieuwe deksel, en omdat de lasstrepen op de ketel door de lak heen zichtbaar waren ook een nieuwe ketel, en dat was echt bijna niet te zien. Voorlopig gebruik ik gewoon de oude ketel en deksel maar dat is in ieder geval netjes opgelost terwijl coolblue me alleen wilde helpen als ik m af zou breken en retour zou sturen(binnen 30 dagen retour recht).

De kwaliteit is in het verleden wel beter geweest, maar niet zo slecht dat andere merken het ineens veel beter doen.

Ik zie napoleon wel als een concurrent, die hebben een redelijk vergelijkbare q. Alleen wel wat duurder dan de standaard master touch.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 
Ik zou voor de Master Touch Premium gaan. Daar heb je de deflector voor indirect barbecue?n. En het scharnier is ook onwijs handig als je hem goed hebt zitten.
 
Aan de Touch GBS, heb ik veel plezier beleefd en alles wel op gemaakt dat je kan bedenken.

Bij garantie gevallen, naast de harde richtlijnen, is het ook de toon die de muziek maakt. Persoonlijk heb ik met mijn Webers geen enkele klacht te delen over de service afdeling van Weber. En zal hier ook zeker binnenkort een aankoop gaan doe (WGA )
 
Hier ook geen probleem met weber was wat emaille van de ketel kreeg gewoon een nieuwe  :)
 
picosuma zei:
Hier ook geen probleem met weber was wat emaille van de ketel kreeg gewoon een nieuwe  :)


Wat me wel opvalt is dat er de laatste tijd nogal wat problemen met met de Weber's voorkomen (roosters, lakwerk en wel erg wiebelig op z'n poten) jammer.
En je hoort steeds meer dat Weber moeilijk doet bij garantie claims (voor wat het waard is, geen ervaring mee)
Ik heb zo'n 20 jr. met m'n OTG 47 gedaan tot volle tevredenheid die helaas door de tand des tijds zo aangetast was dat hij wel v.v. moest worden (roest aan de deksel rand waardoor valse lucht) met als enige vervanging een RVS grill  rooster. (is trouwens wel een aanrader)





 
Ik heb mijn OTP vervangen door de mastertouch premium.
Echt handig is dat scharnierend deksel, dat na heel lang klooien er goed op ging.
Ook die diffuserplate met houtskoolring is echt handig. Je hebt heel je rooster voor low & slow.
Rooster is bij deze ook RVS! Bij de standaard mastertouch niet. Door die p poortjes is hij iets makkelijker stabiel te houden
 
Wel even registreren voor de garantie, maar vooral heel veel plezier er mee.
 
Je hebt 2 versies van de Premium, 1 met gewoon en 1 met RVS rooster, let daar op bij de aanschaf.
 
Je hebt ook PK grill?s. Is wel een stukje duurder. Maar daar heb je dan niet de leuke accessoires voor zo als bij weber.
Als je voor een weber gaat zou ik iig wel een nemen met aspan. Dat is een echte verademing.
 
dank allemaal voor de info, aan de hand van deze info en nog meer google opzoekwerk,
twijfel ik sterk tussen de volgende 2 modellen

napoleon pro 22K
weber mastertouch premium

iemand ervaring met de napoleon?
pro's of contra's?
 
Door zei:
iemand ervaring met de napoleon?
pro's of contra's?

Contra: het is geen Weber.

Serieus, Weber is wereldwijd de standaard voor kogels, vroeger nog beter en door concurrentie wellicht strenger met garanties, maar gewoon een hele beste BBQ. Ik zou die altijd kiezen boven andere merken. Alleen al vanwege alle leuke accessoires maar vooral de uitstraling van het merk.
 
Bram zei:
Je hebt ook PK grill?s. Is wel een stukje duurder.

Je hebt ook Outdoorchef, is een stukje goedkoper :D
En ideaal voor indirect bbq-en.
En al jaren voorzien van een dekselscharnier.
En prima service, ik heb 2x een compleet nieuwe bbq gekregen en 1x een nieuwe ketel.
Ik denk alleen dat de reden dat ik weet dat deze service goed is iets zegt over de kwaliteit van de wat recentere modellen. De allernieuwste versies ken ik niet, dus daar kan ik niks over zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan