BasBQ
Beef en Steak

Domi's n?4 Sweet BBQsauce

 
 
 

Dominique

BBQ Junkie
Berichten
6.790
Domi's no4 Sweet BBQsauce

1 1/4 C ketchup
1 C rietsuiker
1/4 C melasse
1/4 C annanassjam
1/4 C water
1 TBS worstershire
2 1/2 TS mosterdzaad gemalen
1/4 TS cayennepeper
1 TS pimenton dulce ( om wat rooksmaak te hebben)
1 TS pimenton picante ( om wat rooksmaak te hebben)
1/2 TS knoflookgranulaat
1 TS versgemalen zwarte peper
1 1/2 TS Kosher zout ( of grof zeezout)

De hele handel in een pan, en zachtjes aan de kook brengen voor 15 minuten, deksel half erop, dat het een beetje indikt, maar niet teveel. De jam word namelijk na afkoelen weer dikker, en dan is het snel te dik.
Na 15 minuten de staafmixer erdoor, om het een gladde massa te maken. Voeg bij de nog warme sauce

1 TBS Agavesiroop
1/8 C glucosestroop toe.
Daar gaat de sauce lekker van glimmen. Glucosestroop is erg dik, dus daarom door de nog warme sauce.

Dan de hele handel door een zeef om de grove deeltjes eruit te zeven, die er nog zijn na de staafmixer. Je zeeft dan ook de eventuele grove deeltjes van de peper eruit, dus je sauce ziet er storebought uit

Na afkoelen nog

1/8 C appelazijn erdoor, voor een frisse opkikker.
 
structor zei:
Ja bedankt voor het delen, hij is zelfs lekker als je 5 van de 12 ingredienten vervangt of weglaat :D

Zo is de zoete zuigeling inmiddels zelf ook aan 7 varianten geraakt. ;)
 
ik zie op de eerste foto in de linkerpot nog een grof stukje erin zitten!

Maar zonder gekkigheid, het klinkt zalig!
 
Big-T zei:
ik zie op de eerste foto in de linkerpot nog een grof stukje erin zitten!

Maar zonder gekkigheid, het klinkt zalig!

Die is ontsnapt denk ik.... Dat lukt hem geen tweede keer, kan ik je vertellen ;)  raus kommen!
 
Danny77 zei:
Lijkt me erg lekker, ga ik zeker eens maken.
Ben wel erg benieuwd naar No 3,2 en 1  :D

hij is zelfs nog heerlijk als je 5 of 6 ingredi?nten vervangt door iets anders!  ;)
 
Marieken zei:
Danny77 zei:
Lijkt me erg lekker, ga ik zeker eens maken.
Ben wel erg benieuwd naar No 3,2 en 1  :D

hij is zelfs nog heerlijk als je 5 of 6 ingredi?nten vervangt door iets anders!  ;)
Dat zeg ik,  Verloren zuster van Emiel ( Structor) ...... =))
 
Hij staat nog af te koelend de appelazijn moet er nog door maar hij is u al lekker.
Heb wel de cayennepeper gehalveerd, met het idee dat ik die altijd nog toe kan voegen maar vind hem prima smaken zo.
 
Leuk dat je hem gemaakt hebt, en nu al lekker vindt.
 
Met appelazijn is ie nog beter, geeft inderdaad net even die frisse kik.

De saus is wel een calorie?nbommetje en dat is maar al te duidelijk als je de ingredi?nten net in het pannetje heb gegooid  :D
Overmorgen ribs maken dus dan gaan we hem uitgebreid testen.
 
Het is niet de bedoeling dat je de hele pan in een keer leegslobbert hoor! =))

 
LET OP: de hoeveelheden kloppen niet in dit recept! Alles moet keer twee of drie!!!!
Anders is de saus zo op en dat is zonde van de inspanningen. Om je vingers bij af te likken.
 
Camillio020 zei:
LET OP: de hoeveelheden kloppen niet in dit recept! Alles moet keer twee of drie!!!!
Anders is de saus zo op en dat is zonde van de inspanningen. Om je vingers bij af te likken.

Dank je wel voor het compliment :)  ( ik maak idd altijd dubbel, dan heb ik 3 flesjes van 3,5 dl)
 
Deze heb ik laatst ook gemaakt op mijn eerste spare ribs. Echt heel lekker!
 
E-Hoog zei:
Deze heb ik laatst ook gemaakt op mijn eerste spare ribs. Echt heel lekker!

Dank je wel voor het compliment!
 
Dit is echt een heel goed saus
Wij zijn er gekop
78fbaf423e9b1aff228fcff32060c1fb.jpg


Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 
Dank je voor het compliment, altijd leuk om te horen!
 
Na maanden van zoeken naar een bepaald ingredi?nt voor een BBQ saus, kwam ik er na het lezen van je N4 achter. Ananas jam. Heb je saus gemaakt met een kleine aanpassing (liquid smoke toegevoegd). Was enorm lekker. Mijn dank is GROOT
 
Terug
Bovenaan Onderaan