BasBQ
Beef en Steak

Thermometer in de weber smokey joe

 

Zjostmans

Kooltjesharker
Berichten
117
Al een tijdje speel ik met het idee om in mijn weber smokey joe (net afgestudeerd persoon = weinig geld). Een thermometer intwe bouwen, net als bij de grotere one touch modellen.

Ik vroeg me echter af of dit ?berhaupt mogelijk is en of iemand hier ervaring mee heeft. Ik zit te denken om de thermometer van de one touch modellen in te bouwen, ik ben alleen bang dat deze te lang/groot is voor m'n kleine smokey joe.

Dit om beter de temperatuur te kunnen controleren en regelen.

Iemand ervaring hiermee?
 
Je kunt gewoon een gaatje boren in het deksel en hier de thermometer in monteren, zoals in dit draadje.

De garantie van Weber vervalt dan, en de vraag is hoe nauwkeurig de thermometer is
 
waarom koop je dan niet gewoon 2 thermometers bij de Ikea (fantast), ben je ook voor weinig klaar
 
Leo zei:
waarom koop je dan niet gewoon 2 thermometers bij de Ikea (fantast), ben je ook voor weinig klaar
+1
En als je dan toch gaatjes wil boren, kun je er gromlets / eyelets in maken om de probes door te doen.
 
Leo zei:
waarom koop je dan niet gewoon 2 thermometers bij de Ikea (fantast), ben je ook voor weinig klaar


Of een Outdoorchef.
Oven en vlees temperatuur door slechts 1 draadje wat je door je bovenste luchtregel schuif kan doorvoeren (hoef je geen gaatjes te boren).
Kosten  ? 30 euro.

P1010247_zpslkpugck0.jpg
 
720.jpg


gaatje boren en metertje er op/in schroeven. Wel van te voren ff een likje verf op het blanke metaal.

hoe nauwkeurig de meter is, is opzich wel belangrijk, maar belangrijk is te zien of je temperatuur constant blijft.
stel dat ie er 10 graden naast zit, als ie er maar constant 10 graden naast zit.
Kwa caramellisering van suikers etc kan het belangrijk zijn om niet boven een bepaalde temp uit te komen. Maar over het algemeen gebruikt toch iedereen ook een of meerdere kernthermometers, als je bij de eerste sessie met een nieuwe meter de kernthermometer in een aardappel prikt en op t rooster legt, dan weet je meteen wat de afwijking is van je meter.
 
Hier ook gedaan met een relatief goedkope meter. Zeker nuttig om enigszins een indicatie te hebben van de temp.

Wel 1 tip, koop er niet 1 met een te lange "probe" en zet em niet te ver naar het midden. Dat gaat namelijk aardig in de weg zitten bij wat grotere/hogere stukken vlees....

Die van mij zit vergelijkbaar met die van Hansi en zit nog wel eens tegen het vlees aan als je het wat meer naar de zijkant hebt liggen.

Sent from Tapatalk

 
Dank jullie wel :)

Ik heb het probleem wel al opgelost met een maverick met 2 proces.

Enige waar ik nu tegenaan loop. Is dat ik een nieuwer model wsj heb, waardoor de brandstof gewoon niet genoeg lucht krijgt met de deksel erop.
 
Zjostmans zei:
Dank jullie wel :)

Ik heb het probleem wel al opgelost met een maverick met 2 proces.

Enige waar ik nu tegenaan loop. Is dat ik een nieuwer model wsj heb, waardoor de brandstof gewoon niet genoeg lucht krijgt met de deksel erop.
Dat is inderdaad een beroemd/berucht probleem van alle SJs voor zover ik het heb begrepen (heb zelf een silver en een gold).

De Joe's lijken meer op grillen te zijn ontworpen dan op echt Q-ing

Sent from Tapatalk

 
Ja daar ben ik helaas ook achter gekomen, ik had m'n smokey joe al toen ik me verder begon te interesseren in het echte bbqen, en meer plek heb ik niet op.mn balkon helaas.

Ik ben nu internet aan het afstruinen op zoek naar luchtschuiven die op de onderkant passen. Dan boor ik er zelf een paar gaten in.
 
Zjostmans zei:
Ja daar ben ik helaas ook achter gekomen, ik had m'n smokey joe al toen ik me verder begon te interesseren in het echte bbqen, en meer plek heb ik niet op.mn balkon helaas.

Ik ben nu internet aan het afstruinen op zoek naar luchtschuiven die op de onderkant passen. Dan boor ik er zelf een paar gaten in.
Dat is voor mij de hoofdreden geweest om 1 van de 2 om te bouwen naar een mini WSM

Sent from Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan