BasBQ
Beef en Steak

Beef ribs

 
 
 

basv88

Stoker
Berichten
457
Goedemiddag!

Ik heb vandaag bij de Sligro een mooi stuk van 1,6 kg Australian Wagyu Short Ribs gekocht. Ik wil deze morgen indirect bereiden op het eitje op 115 graden tot 92 graden kern. Ik zit te denken aan enkel peper en zout als rub en eik (normaal of Jack Daniels) als rookhout. Wat denken jullie hier van?

Zouden jullie trouwens het vlees vanavond al in de rub zetten of morgen pas bij het aansteken van de bbq?
 
Lijkt me een heerlijk plan! Pezo gewoon morgenvroeg. Houdt rekening met een uurtje of 8-10...
 
Ceriel zei:
Lijkt me een heerlijk plan! Pezo gewoon morgenvroeg. Houdt rekening met een uurtje of 8-10...

Top. Heb hem een kleine twee uur geleden op de bbq gelegd bij 115 graden echter kerntemperatuur zit nu al rond de 60 graden. Is dit normaal of gaat dit absurt snel?
 
Heb je een temperatuurmeter op je rooster?
 
Brecht zei:
Heb je een temperatuurmeter op je rooster?

Ja deze schommelt netjes rond de 110 graden.. Kerntemperatuur zit inmiddels op 74 en loopt heel langzaam op.. Kwestie van geduld dus..
 
Ja, komt wel helemaal goed.
 
b.asv zei:
Brecht zei:
Heb je een temperatuurmeter op je rooster?

Ja deze schommelt netjes rond de 110 graden.. Kerntemperatuur zit inmiddels op 74 en loopt heel langzaam op.. Kwestie van geduld dus..

Zeker weten, vooral de laatste paar graden kunnen best wel wat lang duren. ;)
 
Ik meet pas nadat ik het inpak, na zo?n 5 uur. Dan schrik ik ook niet als het hard gaat in het begin
 
noskos zei:
Ik meet pas nadat ik het inpak, na zo?n 5 uur. Dan schrik ik ook niet als het hard gaat in het begin

Haha misschien nog niet zo'n gek idee voor de volgende keer! Zit in twijfel om ze in te pakken of niet. Heb nog wel wat tijd dus laat ze nog wel even zo liggen. Waar pak jij ze mee in? Butcher/vetvrij bak papier?
 
Folie. Ik heb altijd ruzie met butcher?s paper. Je moet het naar beneden omvouwen anders gaat het open. En als je dat doet loopt het vocht er uit. Is vast een manier voor, maar mijn origami skills zijn nul
 
noskos zei:
Folie. Ik heb altijd ruzie met butcher?s paper. Je moet het naar beneden omvouwen anders gaat het open. En als je dat doet loopt het vocht er uit. Is vast een manier voor, maar mijn origami skills zijn nul

Ik had er inderdaad ook ruzie mee. Heb eerst een laag van onder naar boven gevouwen en toen een tweede laag van boven naar beneden zodat het hele spulletje bleef zitten. Geen idee of dit de juiste manier is, maar het bleef wel zitten..
 
Terug
Bovenaan Onderaan