BasBQ
Beef en Steak

Welke Weber voor inbouw

K

KevinM

Gast
Beste barbecuehelden,

Een tijdje terug heb ik hier een topic gestart over het maken van een offset smoker. Helaas is het tot nu toe gebleken erg lastig om aan de juiste kwalitatieve materialen te komen. Ondertussen heb ik wat meer gebruik gemaakt van m'n weber 47cm. Deze is mij alleen te klein. Het plan is nu om een 57cm Weber te kopen, en hier een mooie tafel omheen te maken.

Hiervoor zit ik te twijfelen tussen het volgende:

- De Master Touch GBS 57cm           
- Original Kettle Premium 57cm

De Master Touch is nu nieuw te koop voor 270 euro. De Original Kettle Premium is via ING Rentepunten nu te koop voor 165 euro. Het nadeel is alleen dat daar geen GBS-rooster bij zit (en die wil ik wel). Nu zijn GBS roosters los te koop, de RVS versie kost dan 80 euro.

Aangezien ik de Q in een tafel wil gaan maken vraag ik mij af in hoeverre de Tuck Away feature van de Master Touch mij van pas gaat komen. Op het eerste oog zorgt die er juist voor dat het ombouwen lastiger wordt. Met de Original Kettle Premium kun je de deksel gewoon met de haak ergens aanhangen, iets wat wel te realiseren is aan de zijkant van de tafel.

Voor de rest zie ik eigenlijk geen verschil tussen de twee Q's. Als ik de Original Kettle Premium + GBS rooster RVS neem ben ik dus iets goedkoper uit, en heb ik een RVS rooster ipv verchroomd staal. Als ik de Master Touch neem heb ik het Tuck Away systeem. Weten jullie zo nog andere verschillen?

Dan heb ik ook nog een ander vraagje. In de tafel wil ik ook een enkele gaspit maken, om bijvoorbeeld sausjes te verwarmen, of een pan met krieltjes o.i.d. op te warmen. Hier kan ik echter niet echt iets van vinden, hebben jullie idee?n?

Alvast bedankt voor het meedenken!

 
Volgens mij zie je nog een belangrijk verschil over het hoofd, dat mooie as-afvoer systeem.

Groetjes Rick

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

 
Ik zou de rentepunten verzilveren en het GBS rooster los aanschaffen. Het rooster in de GBS is geen RVS als ik me niet vergis...
 
Terug
Bovenaan Onderaan