BasBQ
Beef en Steak

Pasteitjes met ragout van Pulled Porc

B

bbCobi

Gast
Ik maak regelmatig pulled porc, en ik heb altijd wat over. Helemaal niet erg ;).

Laatst heb ik al eens een batch kroketten en bitterballen gemaakt volgens Noskos? recept. Voor de kerst was ik op zoek naar een tussengerecht/voorgerecht waarbij ik de frituurpan niet hoefde te gebruiken.

Pastei met ragout van Pulled porc dus....

Pateitbakjes koop je kant en klaar bij de supermarkt. Niets spannends aan.

Voor de ragout:

Bouillon:
1 ui,  gesnipperd of in ringen
10 gram roomboter
2/3 tl paprika poeder (ik gebruik altijd gerookt paprika poeder)
2/3 tl zout
2/3 tl basterd suiker
550 ml water
1 runderbouillonblokje

Ragout:
80 gram roomboter
100 gram bloem
500 gram bouillon* (uit de ingredi?nten hierboven)
2 eidooiers
50 gram slagroom
500 gram pulled pork, fijngesneden
zout

Bereiding:
Bouillon:
Smelt de boter in een pan en fruit hier de ui in.
Voeg, als de ui zacht is, het water, de  barbecuerub en het bouillonblokje toe en breng het geheel aan de kook.
Als het kookt mag de bouillon van het vuur. Laat de bouillon volledig afkoelen, ik zet vaak de pan buiten neer. Dat koelt lekker snel af. Als de bouillon is afgekoeld mag alles gezeefd worden.

Ragout:
Smelt de boter in een pan. Laat de boter niet te heet worden.voeg de bloem toe en roer dit met een garde door de boter, je zult een soort kruimelige massa krijgen, een roux. Laat dit, onder constant roeren, in twee minuten gaar worden, niet laten verkleuren.Voeg nu, beetje bij beetje, de bouillon toe aan het mengsel, blijf roeren en voeg meer toe als de vorige hoeveelheid is opgenomen door de roux.
Laat de ragout al roerend nog even doorkoken tot hij niet meer melig smaakt, dus zo nu en dan even proeven. Is de melige smaak weg dan mag de pan van het vuur. Klop de eidooiers los met de slagroom, voeg toe aan de ragout. Als laatste mag de pulled pork erbij. Breng de ragout op smaak met peper, zout en/of een beetje nootmuskaat.

Ik heb als basis het recept van Noskos gebruikt. Mijn pulled porc was wat peperig, vind ik zelf wel lekker maar ik wou hem voor de andere eters toch iets minder heftig maken. Ik heb dus in mijn recept geen peper meer gebruikt maar het paprika/basterdsuiker/zout mengsel wat in de bouillon erbij gaat is prima te vervangen voor 2 theelepel bbq-rub. Als de ragout wat te dik is kan je er nog wat slagroom bij doen om hem dunner te maken.
 
Klinkt lekker, bedankt voor het delen!
Toevallig nog een smakelijke foto erbij? ;)
 
Kijk, dat is nog eens helder beschreven! Dank voor het delen, staat op de todo lijst!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Klinkt als een smakelijke bestemming voor de overgebleven pulled pork.
 
SilverFox zei:
Klinkt lekker, bedankt voor het delen!
Toevallig nog een smakelijke foto erbij? ;)

Helaas niet, de volgende keer ga ik wel foto?s maken van mijn gerechtjes.
 
Dit ga ik ook een maken, bedankt voor je recept  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan