BasBQ
Beef en Steak

Brisket vraagje

 
 
 

Hans

BBQ Junkie
Berichten
5.554
Hallo bbq ers.

Ik heb een vraagje  :-?
Zoveel gehoord en gelezen over het roken van een brisket dat ik het ook maar eens wil gaan proberen.
Echter de mooie stukken vlees zijn tussen de 3,5 en 5 kilo.
Dat vind ik wel erg veel vlees voor 2 personen.
Wellicht moet ik dan wat bereid vlees gaan invriezen, maar ik weet niet wat dat doet met de smaak op den duur.

Mijn vraag is kan ik zo'n stuk vlees halveren en hoe moet ik hem dan snijden?
Graag jullie mening hierover.

Bvbd, 

Hans.
 
Hmm, jammer dat er geen antwoord is gegeven, ik ben nl. wel benieuwd naar antwoorden/ervaringen.
 
Zie het nu pas...
een whole packer zou je kunnen splitsen in flat en point. De point gebruiken voor burnt ends en de flat verdelen in twee stukken. Het deel dat onder de point zat, bereiden als brisket en het andere deel eventueel als pastrami.
Een brisket van 4 kg is waarschijnlijk alleen een flat, deze is dus gewoon te verdelen in 2 stukken. Haaks op de draad snijden
Bereide brisket is goed in te vriezen. De restanten van wedstrijden gaan bij ons de vriezer in en worden gebruikt voor oa ragout.
 
Marcel1973 zei:
Hmm, jammer dat er geen antwoord is gegeven, ik ben nl. wel benieuwd naar antwoorden/ervaringen.

Het is i.d.d. al even geleden maar al enige keren een brisket gerookt en gesneden zoals Ceriel aangeeft, werkt prima.
Je kan er ook voor kiezen om hem in z'n geheel te bereiden want invriezen gaat prima per 3 of 4 plakken in een ziplock zakje
Als je die dan als je hem wilt gaan eten opwarmt (zoals een rookworstje) dus in de zak blijft hij smakelijk.

Een whole packer

Dit is de eerste keer gesneden.

A4feiGol.jpg


RyXSQxyl.jpg


En deze later op een bordje

30oOVdOl.jpg

 
Thnx!
 
Terug
Bovenaan Onderaan