BasBQ
Beef en Steak

Kip met rook, kruiden en een piepertje.

 

bharskamp

Kooltjesharker
Berichten
145
Maandagavond knapperig kippetje met bier in de poeperd. De buren zullen wel gek worden van die dagelijkse rokerij lucht. Bewerk straks de post met het eindresultaat.
1933f24b64badf782ff6a3391f0cb275.jpg


Verstuurd vanaf mijn Mi MIX 2 met Tapatalk

 
Het begin is alvast goed ;)
 
En alles goed gekomen? Kip ziet er iig al lekker uit zo
 
Bram zei:
En alles goed gekomen? Kip ziet er iig al lekker uit zo
Mwah ik heb ze beter gehad. Had gelukkig nogal trek, dus hij was snel op. Maar de volgende keer weer wat meer tijd voor dat ding.
 
Is dat een gietijzer kip houder? Ik moet de mijne altijd indirect zette.  Kip steekt er altijd buiten uit.
Dit lijkt me wel goed werken. Kan mooi direct boven het vuur. Hoe lang staat de kip in de bbq op deze manier?
 
Bram zei:
Is dat een gietijzer kip houder? Ik moet de mijne altijd indirect zette.  Kip steekt er altijd buiten uit.
Dit lijkt me wel goed werken. Kan mooi direct boven het vuur. Hoe lang staat de kip in de bbq op deze manier?
Nope, dat is die van Weber die weegt weinig dus zal iets van aluminium zijn ofzo.
Hij is alleen zo langzamerhand zwart gemaakt door het vele gebruik.
Een luxe bierblik zal ik maar zeggen ;)
 
Hoe waren de aardappelen? Toen ik laatst zo een opstelling had met gietijzeren houder, was de kip klaar in ongeveer een uur, maar moest ik de aardappelen en groente stukjes nog op het fornuis afmaken. Was wel erg lekker geworden maar zoek nog naar een manier om alles tegelijk klaar te hebben.
 
Cool Smoke zei:
Hoe waren de aardappelen? Toen ik laatst zo een opstelling had met gietijzeren houder, was de kip klaar in ongeveer een uur, maar moest ik de aardappelen en groente stukjes nog op het fornuis afmaken. Was wel erg lekker geworden maar zoek nog naar een manier om alles tegelijk klaar te hebben.
Piepers waren prima gaar geworden in dat ding.

Verstuurd vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalk. Handige app wel, zeker voor het plaatsen van foto's

 
Terug
Bovenaan Onderaan