BasBQ
Beef en Steak

Kipnuggets en dessert

Cvtklock

Tondelzoeker
Berichten
6
Vandaag een recept van BBQJunkie gemaakt, de kipnuggets! Gezien ik een kip gek ben trok dit mij aan.

Benodigd heden: kipfilet, bloem, geklutst ei en doritos (nacho cheese).

Opbouw: kip in stukjes snijden( 3 of 4) door de bloem heen halen en dan door het geklutste ei en dan door de doritos.
81b4b08883b2302767caad52e7d997a9.jpg


Bereiding: BBQ op een temperatuur van 200 graden en de kip op indirect vuur tot er een kern temperatuur van 74 graden is bereikt. Ik heb gekozen om de kipnuggets te serveren met een pof aardappel met een plakje kruidenboter. En deze heb ik 30 minuten in aluminium folie direct boven het vuur gegaard. Na 15 minuten gedraaid.
3b44dd5b747394769842156cf75ed49e.jpg

5ac430dd89719e49ef81138f38cfb29f.jpg


En dan tot slot het dessert deze heb ik langs zien komen op Facebook.

Banaan met rolo. Dit zijn ook de enige ingredi?nten die nodig zijn om dit te maken.

BBQ op 200 graden en indirect vuur banaan met rolo in aluminium folie op de Q gelegd. Duurde ongeveer 10 min voor de rolo gesmolten was. 
87dfeb5ae412a2fb4253308a77347fe1.jpg
3858265275a6cf664ed5de7674d905b1.jpg


De Kipnuggets ga ik zeker vaker maken! Alleen het dessert vond ik tegen vallen. Wellicht volgende keer nog wel een keer proberen met een bolletje ijs.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er prima uit banaan met wat stukjes chocolade en een lekker scheutje drank erbij  :)
 
Lekker hoor
 
picosuma zei:
Ziet er prima uit banaan met wat stukjes chocolade en een lekker scheutje drank erbij  :)
Inderdaad. Amaretto of zo  :p

En zeker ook een bolletje ijs
 
Eerst even iets anders dan eten, wat een mooie tegels aan de muur en wat een geweldige bloempot, super leuk :x

Kipnuggets zien er heerlijk uit en die zijn altijd lekker, al heb ik ze liever van kipdij, al moet ik zeggen de laatste keer hebben we kalkoendij gebruikt en dat was echt fantastisch :D
Jammer dat je het toetje niet zo lekker vond maar met drank, ijs en slagroom zal het de volgende keer best smaken ;)
 
Dit is een leuk gerecht. Dat wil ik ook eens proberen. Ziet er lekker uit.  Bedankt voor de inspiratie. En waarschijnlijk zal ik dan voor kippendijen gaan. Maar kalkoen is ook een leuke tip. #keuzestress
 
Jet zei:
Eerst even iets anders dan eten, wat een mooie tegels aan de muur en wat een geweldige bloempot, super leuk :x

Kipnuggets zien er heerlijk uit en die zijn altijd lekker, al heb ik ze liever van kipdij, al moet ik zeggen de laatste keer hebben we kalkoendij gebruikt en dat was echt fantastisch :D
Jammer dat je het toetje niet zo lekker vond maar met drank, ijs en slagroom zal het de volgende keer best smaken ;)

Dankjewel! Dat zijn allemaal details van mijn vrouw! Het was wel een rot werk om die tegels te plakken maar eindresultaat is zeer goed.

Jaa volgende keer ga ik ze ook zeker van kippendij maken, dit was toch iets ?taaier?

Ik ga het zeker nog een keer proberen inderdaad met een bolletje ijs!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bram zei:
Dit is een leuk gerecht. Dat wil ik ook eens proberen. Ziet er lekker uit.  Bedankt voor de inspiratie. En waarschijnlijk zal ik dan voor kippendijen gaan. Maar kalkoen is ook een leuke tip. #keuzestress


Het is ook een heel makkelijk gerecht. Maar inderdaad volgende keer van een dij! Ben benieuwd hoe ze bij jou lukken!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooi werk die kipnuggets, banaan toetje werkt hier ook niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan