BasBQ
Beef en Steak

Bacon wave

Cvtklock

Tondelzoeker
Berichten
6
Hallo allemaal,

Als aller eerste wil ik me even voorstellen. Ik ben Colin 23 jaar oud en ben in het bezit van een weber master touch 57cm.

Ik had een recept online gezien met een varkenshaasje ingewikkeld in bacon (bacon wave) en dit trok mij wel aan. Zo gezegd zo gedaan.

Ik heb een beetje peper over de varkenshaasjes heen gestrooid en heb ze ingepakt met bacon.

fd5c88f2440ff05cf90f730215bf1df8.jpg


Na de Q te hebben aangestoken het vlees indirect gelegd en de deksel geplaatst en de Q naar een temperatuur gebracht van 200 graden.

a289b8f137902a47be2f7a2f8de76cde.jpg


Na een minuut of 25 was de kern temperatuur 45 graden en heb ik even een kijkje genomen.

c043d5b4ecb41a12f5e9d4d71154e7a0.jpg


Na 50 minuten was de kern temperatuur 64 graden en heb ik de eerste laag BBQ saus Geglaced en heb dit een 5 minuten laten drogen waarna ik de Wave heb gedraaid en de andere kant geglaced heb. Deze ook 5 min laten drogen waarna de kerntemperatuur 70 graden had bereikt.

210f609575c7282bc0c0915848563b34.jpg


Als side dish heb ik krieltjes in de wok gebakken. Ook een lekker broodje afgebakken voor de zelfgemaakte kruidenboter die ik eerder op de dag gemaakt had.

b209cf45afc68a7f3940ad2aae208da6.jpg


e98ff93f935675429031695af01e7e73.jpg


Eindresultaat is naar tevredenheid. Het smaakte allemaal zeer goed. Ondanks de kern temperatuur van 70 was het vlees nog heel mooi sappig. Het was wel een heel machtig recept waardoor mijn vrouw en ik helaas wel een stukje vlees weg hebben moeten gooien. Dus voor volgende keer snij ik een varkenshaasje doormidden voor ons 2.
44fe201258ecc3f8427161a6651170cb.jpg

33575983932ab48b35d90fbed5516458.jpg


Voorbereiding bacon wave ongeveer 10 min.
Kruidenboter 15min

Bereiding tijd op de Q ongeveer een uur op 200 graden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lust ik wel!
 
Ziet er prima uit!
 
Dat ziet er prima uit niks mis mee maar je gooit de rest toch niet weg  :-O gewoon in plakjes snijde en later op een bolletje  :)
 
Ik zou de volgende keer lager gaan zitten qua eindtemperatuur. Bij 63? eraf, dan stijgt hij iets door eis is je haasje medium-well. Licht roze mag best voor dit stukje vlees en daar wordt het nog sappiger van.
 
Zonde inderdaad om weg te gooien, volgende dag opwarmen of gewoon op een broodje smaakt het ook nog goed!

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

 
picosuma zei:
Dat ziet er prima uit niks mis mee maar je gooit de rest toch niet weg  :-O gewoon in plakjes snijde en later op een bolletje  :)

Het was wel een heel klein stukje hoor! We hadden beide zoiets liever aardappeltjes en broodje weg gooien als varkenshaasje!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Varkenshaas is lang geleden dat ik die gemaakt heb. En bacon wrap is altijd goed. Ziet er goed uit.
Volgende keer gewoon de collega?s jaloers maken met je restant BBQ vlees :)
 
Niks mis mee, had graag even aangeschoven.
 
Ziet er prima uit!
Bacon om een varkenshaasje is heerlijk..

Ik moet toch een klein kritiekje puntje toevoegen..
Een Bacon Weave (met een e er tussen dus) betekend gewoven bacon; dus plakjes om en om over elkaar heen leggen.
Google er eens op en je zal zien dat je dan een soort netje maakt.

Begrijp me niet verkeerd, het ziet er zo top uit en heeft vast prima gesmaakt, maar ik zou het geen Bacon weave noemen zo.. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan