BasBQ
Beef en Steak

Kippetje met aardappelen en asperges

 

Kraai#5

Kooltjesharker
Berichten
164
Vandaag de bastard weer opgestookt. Hele kip gekruid met grate goods sweet paprika rub.
Aardappelen in de schaal gedaan met rode ui, spekjes, paprika en wat knoflooktenen.

De asperges met spek omwikkeld en prikker er doorheen gedaan. Even aan beide zijden gegrild. De asperges vond ik zelf nog het meest geslaagd.

Kip en aardappelen waren ook lekker alleen had ik daar misschien meer van verwacht.
edf33c42651ba2f323c911549ee85686.jpg
6d10ae0a37f987365ca4d3d01284df77.jpg
b333fae0e8b1ae3466bef6849dae04d4.jpg
4de3db7cdc2fb7cf84042c3cb335f29a.jpg


Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 5 met Tapatalk

 
Oei, dat wordt lekker!
 
Heerlijke maaltijd. En asperges van de Q blijven tot mijn favoriet horen. Komen er straks ook bij mij op.
 
Lekker zeg, heerlijk toch dat buiten koken.
 
Kip patat en ... asperges kan natuurlijk ook gewoon.
Miss de volgende keer de aardappelen er iets eerder op zetten. Hebben toch een tijdje nodig op de bbq. Kip ziet er iig goed uit.
 
Erg netjes! Inderdaad de aardappelen er wat eerder op. De toevoegingen daarbij passen perfect, echter verstandiger om die er later bij te doen.

Groene asperges van de Q zijn altijd top! (Witte heb ik nog wat moeite mee...)

En wordt het niet eens tijd voor een skillet? Het is een prachtig plaatje wat je neerzet, maar die glazen ovenschaal hoort daar natuurlijk eigenlijk niet bij. (Je zou zelfs nog een simpel ikea ovenschaaltje van staal kunnen nemen, die heb ik tot ik een skillet had ook altijd gebruikt)
 
Een dutch oven zit wel in de planning. De deksel daarvan kan ik dan ook als skillet gebruiken toch?

Heb nog genoeg wensen maar niet alles kan tegelijk. Vaderdag en verjaardag komen er wel aan

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 5 met Tapatalk

 
Kraai#5 zei:
Een dutch oven zit wel in de planning. De deksel daarvan kan ik dan ook als skillet gebruiken toch?

Heb nog genoeg wensen maar niet alles kan tegelijk. Vaderdag en verjaardag komen er wel aan

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 5 met Tapatalk

Deksel als skillet is wel een stuk beperkter. Ik heb nu beide en gebruik de skillet echt vele malen meer dan de DO moet ik zeggen.
 
Ok goed om te weten. Nu ik het nog eens na lees: de ikea rvs braadslee staat wel op de boodschappenlijst voor het eerstvolgende bezoek.

DO staat al langer op het verlanglijstje, stoofpotjes ermee maken lijkt me leuk en lekker!

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 5 met Tapatalk

 
Bobvt78 zei:
Groene asperges van de Q zijn altijd top! (Witte heb ik nog wat moeite mee...)

Witte asperges grillen is top. Insmeren met wat olijfolie en direct grillen. Ongeveer 5min grillen en ze zijn klaar. Zodra ze er af gaan weer lichtjes insmeren met truffelolie of olijfolie met Citroensap. Beetje zeezout er over en klaar. Heerlijk. Voor mij hoeven de gekookte asperges niet meer. Dit heeft veel meer smaak.

55985201b64dc5fde5d1ada8a088f5a2.jpg


e8df7a0687130ac753eb08124cb8fd0b.jpg


Als ze nou wat dikker zijn moeten ze iets langer. Ik vind ze lekker als ze mooi door hangen in de tang. Dan zijn ze van binnen net zo zacht als gekookt. Maar met een lekker korstje.
 
Kraai#5 zei:
Ok goed om te weten. Nu ik het nog eens na lees: de ikea rvs braadslee staat wel op de boodschappenlijst voor het eerstvolgende bezoek.

DO staat al langer op het verlanglijstje, stoofpotjes ermee maken lijkt me leuk en lekker!

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 5 met Tapatalk

Ikea braadsleetjes heb ik er al een stuk of 6 van, gebruik ze ook als lekbakken onder in de Weber 57cm.

Bram zei:
Bobvt78 zei:
Groene asperges van de Q zijn altijd top! (Witte heb ik nog wat moeite mee...)

Witte asperges grillen is top. Insmeren met wat olijfolie en direct grillen. Ongeveer 5min grillen en ze zijn klaar. Zodra ze er af gaan weer lichtjes insmeren met truffelolie of olijfolie met Citroensap. Beetje zeezout er over en klaar. Heerlijk. Voor mij hoeven de gekookte asperges niet meer. Dit heeft veel meer smaak.

55985201b64dc5fde5d1ada8a088f5a2.jpg


e8df7a0687130ac753eb08124cb8fd0b.jpg


Als ze nou wat dikker zijn moeten ze iets langer. Ik vind ze lekker als ze mooi door hangen in de tang. Dan zijn ze van binnen net zo zacht als gekookt. Maar met een lekker korstje.

Dat ziet er top uit! Toch maar weer eens proberen!
 
@Kraai#5

Ik vind het voordeel van een DO-deksel als skillet dat je geen ruimte op je grill kwijt bent aan de steel van de pan... je houdt dus rondom de pan meer ruimte om ook direct te grillen of een tweede braadsleetje te plaatsen ofzo. Toch ook het overwegen waard lijkt mij.
 
Sander72 zei:
Ik vind het voordeel van een DO-deksel als skillet dat je geen ruimte op je grill kwijt bent aan de steel van de pan...

Dat betekent alleen dat je q te klein is :D

Ik stoor me overigens niet aan de ovenschaal...
 
dennis zei:
Sander72 zei:
Ik vind het voordeel van een DO-deksel als skillet dat je geen ruimte op je grill kwijt bent aan de steel van de pan...

Dat betekent alleen dat je q te klein is :D

Ik stoor me overigens niet aan de ovenschaal...

Steel in de weg?
Je hebt ook van die handige pannetjes met afneembare steel (speciaal voor op de bbq.) ;)
 
Lodge heeft ook skillets met aan twee kanten een handgreepje. Als is het dat technisch gezien geen skillet meer want geen steel
 
www.qvist.nl.
Mooie site/winkel voor DO en alle andere buiten kook artikelen.
Winkel zit in Zwolle, wel goed opletten wbt. de openingstijden. Heb regelmatig voor een dichte deur gestaan.
 
Sander72 zei:
@Kraai#5

Ik vind het voordeel van een DO-deksel als skillet dat je geen ruimte op je grill kwijt bent aan de steel van de pan... je houdt dus rondom de pan meer ruimte om ook direct te grillen of een tweede braadsleetje te plaatsen ofzo. Toch ook het overwegen waard lijkt mij.
Er zal heus wel eens een dutch oven komen. Maar een skillet denk ik niet. Alles op zijn tijd.

Ik vind de keus bij qvist maar beperkt, of ik kijk verkeerd.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 5 met Tapatalk

 
noskos zei:
Lodge heeft ook skillets met aan twee kanten een handgreepje. Als is het dat technisch gezien geen skillet meer want geen steel

Petromax ook, en die heb ik dan ook. Bewuste keuze, ik zag zo'n steel niet echt zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan