BasBQ
Beef en Steak

Afgrillen met houtskool?

 
 

Wailer

Stoker
Berichten
365
Edele genootschapsleden,

Laatste paar weken ben ik weer lekker ana het stoken. Tbones, en ander rundvlees met name. Reversed sear. Dus eerst de gewenste kerntemperatuur en dan afgrillen voor de looks.

Echter, ondanks dat ik in de tussentijd extra ecobrasa briketten aansteek dmv firestarter..en in de bbq doe... Lukt het afgrillen niet echt. Of mn vlees ligt dan te lang te pauzeren tijdens bijvullen en de temperatuur te laten klimmen.

Is het niet een beter idee om het afgrillen dmv houtskool te doen? Ook aangestoken in firestarter? Houtskool.wordt toch veel sneller veel heter?

Hoor het graag! En tips voor de betere houtskool zie ik ook graag ;) hoeven niet direct 10kg zakken te zijn, want zou alleen nodig zijn voor het afgrillen.

Smakelijke voortzetting!


Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

 
Je kunt een roostertje op je kolenstarter leggen. Houtskool kan ook fire up, dammers branden snel en heet.
 
Wailer zei:
Edele genootschapsleden,

Laatste paar weken ben ik weer lekker ana het stoken. Tbones, en ander rundvlees met name. Reversed sear. Dus eerst de gewenste kerntemperatuur en dan afgrillen voor de looks.

Echter, ondanks dat ik in de tussentijd extra ecobrasa briketten aansteek dmv firestarter..en in de bbq doe... Lukt het afgrillen niet echt. Of mn vlees ligt dan te lang te pauzeren tijdens bijvullen en de temperatuur te laten klimmen.

Is het niet een beter idee om het afgrillen dmv houtskool te doen? Ook aangestoken in firestarter? Houtskool.wordt toch veel sneller veel heter?

Hoor het graag! En tips voor de betere houtskool zie ik ook graag ;) hoeven niet direct 10kg zakken te zijn, want zou alleen nodig zijn voor het afgrillen.

Smakelijke voortzetting!


Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

Je zou het kunnen proberen, denk wel dat het effect heeft. Je kunt ook alles met houtskool doen.
Wil je snel omhoog in temperatuur zou ik een zachtere soort houtskool nemen, Dammers of Fire Up (gele zak), die laatste is tegenwoordig in 4 kilo zakken verkrijgbaar bij Jumbo
Geen Black Ranch want die reageert trager op zuurstof
 
noskos zei:
Je kunt een roostertje op je kolenstarter leggen. Houtskool kan ook fire up, dammers branden snel en heet.
Roostertje op mn kolenstarter? Die snap ik niet helemaal...

Sorry, ben blond ;)

Maar met houtskool is wel aan te raden dus?


Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

 
Volgens mij valt het kwartje... Roostertje op de starter en afgrillen bovenop de starter? Omdat het -door de schoorsteenfunctie- goed heet is.

Of heb ik het mis?

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

 
Wordt ook wel gedaan om snel mooie grillmarks te maken.
 
Yep, je kwartje is gevallen
 
E1bDvVE.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan