BasBQ
Beef en Steak

Eindelijk een ei!

fvnunen

Tondelzoeker
Berichten
1
Eindelijk een ei.

Als groot fan van slow, na jaren slow genieten met vertrouwde kolen Webers en als laatste jaren zelfs zo?n grote gas ?bordenwarmer?, eindelijk sinds afgelopen weekend een ei in de tuin. Het is een Basterd Medium geworden. Prachtig apparaat die precies gaat doen wat wij willen. Gezellig, lekker eten na gezellige voorbereiding en slow proces.

Op de bordenwarmer ging dat ook wel maar smaak en kook beleving op een ei is onvergelijkbaar. En ook dat hoort bij eten. Eten is allang geen noodzaak meer, maar een mogelijkheid om mooie ervaringen op te doen, dingen te proberen, gezelligheid te delen. Gewoon genieten dus!

Wij zien met veel plezier uit naar alle mooie geniet momenten die ons staan te wachten.
 
Veel plezier er mee, en onthoudt; zonder foto's is het niet gebeurd
 
veel plezier met je ei en welkom op het forum!
 
Hoi fvnunen,
welkom bij het Genootschap
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Dank voor jullie reacties!

Gisteravond ?vuurdoop? gehad met de kamado. 2 uur ingebrand, gietijzer goed verzorgd en hamburgers op het vuur, uiteindelijk gaat het daar ook om. En ik ben super enthousiast over de rust, kwaliteit, stilte, gebruiksgemak en lol die zo?n kamado brengt.

Het is in deze korte inkeer tijd gelukt om de temperatuur heel nauwkeurig te regelen, prachtige strepen op vlees en broodjes te maken en de vorige bbq?s te vergeten. Ik was helemaal los op de gas BBQ met keramische brander en dacht dat een kamado daar in het vergelijk wel moeite mee zou hebben.

Als nieuwe gebruiker moet ik vaststellen dat daar niets van waar is, de kamado heeft mij binnen een paar uur al blijvend overtuigd. Vanzelfsprekend zullen er situaties zijn waarbij je een groot direct gestookt oppervlak wenst (veel worstjes en hamburgers) maar voor de tuin is een kamado perfect.

Ik ben om en er moet veel gebeuren om dat te laten veranderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan