BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

 

Spekkie

Pitmaster
Berichten
593
Hallo allemaal!

Ik ben Sjoerd (Spekkie) en nieuw hier op het forum. Ik heb al enige ervaring met het kokkerellen, maar was nooit een echte BBQ-fan.. totdat ik de kamado ontdekte. De controle die je hebt is echt fantastisch. Ik ben begonnen met een instap modelletje van vidaXL (?260 op eBay, rooster van 33cm vond ik een mooi maatje) om eens te kijken of het iets was voor mij en ben er heel tevreden mee. Gisteren voor de eerst keer aangestoken om pizza's in te bakken en mede door alle tips van dit forum ben ik redelijk tevreden over het resultaat! Dus alvast bedankt en ik zal mijn tips en ervaringen ook delen, wie weet is er nog iemand mee geholpen!

Gr Spekkie
db47dc853b2d25c9504e9d37b070fbff.jpg
39a41b598ec075622ac508e576ed92b5.jpg


Verstuurd vanaf mijn Swift 2 X met Tapatalk
 
Welkom hier Sjoerd!
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Hoi Sjoerd,
welkom bij het Genootschap.
Zo zie je ook de beperkingen van een Kamado, te hoge temperatuur verbrandt het vilt.
Je bent waarschijnlijk te lang boven de 300+ graden geweest.
Dit is dan goedkoop fabrieksvilt, maar zelfs nomex vindt hele hoge temperaturen voor langere tijd niet leuk. ;)
 
Ewald zei:
Hoi Sjoerd,
welkom bij het Genootschap.
Zo zie je ook de beperkingen van een Kamado, te hoge temperatuur verbrandt het vilt.
Je bent waarschijnlijk te lang boven de 300+ graden geweest.
Dit is dan goedkoop fabrieksvilt, maar zelfs nomex vindt hele hoge temperaturen voor langere tijd niet leuk. ;)
Bedankt! Ja daar was ik wel al op voorbereid , ik was nog niet eens op 250 graden en het begon al als een gek te roken. Even afsteken en wat fatsoenlijk vilt kopen, dan kan die der weer eventjes tegen. Was ook niet anders te verwachten bij een B-merk. Of hebben de duurdere in segment dit ook?

Verstuurd vanaf mijn Swift 2 X met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan