BasBQ
Beef en Steak

Rosbief van de achtermuis

S

SheilaB

Gast

Na een lange tijd mijn Big Green Egg weer is aan gestoken, en natuurlijk weer wat nieuws geprobeerd. Met een mooi maar ook vooral smaakvol eindresultaat!

Leg de rosbief ruim een uur van te voren uit de koelkast.

360.jpg


Kruid het vlees een half uur voor je hem gaat dichtschroeien met zeezout, peper en als laatst de tijm.
Verwarm de Big Green Egg naar ongeveer 200 graden en schroei de rosbief aan alle kanten dicht.

360.jpg


Plaats dan de convegtor in de Big Green Egg en zorg dat de temperatuur daalt naar 100 graden.
Schuif hiervoor onder de luchttoevoer op een halve cm en boven de margrietschijf op een klein spleetje.

Steek de temperatuurmeter in de rosbief en leg op het rooster. Als de rosbief de kerntemperatuur van 45 graden heeft bereikt, mag hij eruit.

360.jpg


Pak dan de rosbief in met aluminium folie en laat deze nog even lekker rusten. De rosbief gaart dan nog even rustig door in de folie en zal ros? zijn.

360.jpg


Ik heb hem zelf warm geserveerd met een champignon truffelsaus. De rosbief is natuurlijk ook koud heerlijk! Wat ik over had heb ik  gesneden op de snijmachine en de volgende dag geserveerd als een carpaccio met  parmezaan, bieslook, rode ui, pijnboompitten, een toefje rucola en Truffelmayonaise.


Sheila Benoist.



 
Ja, dat lust ik wel
 
SheilaB zei:
De rosbief is natuurlijk ook koud heerlijk! Wat ik over had heb ik  gesneden op de snijmachine en de volgende dag geserveerd als een carpaccio met parmezaan, bieslook, rode ui, pijnboompitten, een toefje rucola en Truffelmayonaise.

En de derde dag maakte je van die plakjes een fijn pakketje en ging die op de post naar Leiderdorp?  :-/
 
Erg nice!
 
Sander72 zei:
SheilaB zei:
De rosbief is natuurlijk ook koud heerlijk! Wat ik over had heb ik  gesneden op de snijmachine en de volgende dag geserveerd als een carpaccio met parmezaan, bieslook, rode ui, pijnboompitten, een toefje rucola en Truffelmayonaise.

En de derde dag maakte je van die plakjes een fijn pakketje en ging die op de post naar Leiderdorp?  :-/


Helaas de rosbief, heeft de derde dag niet gered  :p


 
lijkt me zomaar heel erg lekker
 
Lekker hoor!
 
Ziet er gezond uit
 
Dit moet ik zeker eens maken! Ziet er lekker uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan