BasBQ
Beef en Steak

No knead bread in de DO op de barbecue

 
 

jvdheuvel

Sprokkelaar
Berichten
43
Een van de dingen die nog op mijn todo lijstje stond was een "No knead bread"  te maken. Met een nog ongebruikte Dutch Oven in de garage werd het tijd om ook die eens een keer te gebruiken en dit was een leuk experiment om de DO eens te gebruiken.

Allereerst het deeg gemaakt



En het een aantal uren laten rijzen met een theedoek er overheen. Uiteindelijk rijst het deeg niet verder en kan je het in de Dutch Oven doen en die op zijn beurt weer in het GBS-gat van de Weber MT.



Tussendoor even gecontroleerd of het de goede kant op gaat.... en jawel hoor.... ook een broodje lijkt goed te gaan...



En het uiteindelijke resultaat:



Bij het eten viel al gauw op dat er maar weinig smaak aan zit..... dus een eerstvolgende keer wel proberen om er wat meer smaak aan te geven....
 
Mooi broodje hoor!

Had je ook kooltjes op de deksel voor een fijne knapperige korst? Zout is de belangrijkste smaakmaker in een brood. Rozemarijn vind ik ook zalig erin!
 
Erg mooi broodje, zou er zo mijn tanden inzetten, en als ik het recept had zou ik het zeker gaan maken.
Vandaar dat hij ook verplaatst is van recepten naar High & Fast.
Als je een recept wilt plaatsen is dat zeer welkom maar dan moet het wel een recept zijn en aan de volgende criteria voldoen.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=1291.0

Als hij aan de regels voldoet mag je hem gerust weer terugplaatsen, graag zelfs.
 
Lijkt me erg lekker
 
Ewald zei:
Erg mooi broodje, zou er zo mijn tanden inzetten, en als ik het recept had zou ik het zeker gaan maken.
Vandaar dat hij ook verplaatst is van recepten naar High & Fast.
Als je een recept wilt plaatsen is dat zeer welkom maar dan moet het wel een recept zijn en aan de volgende criteria voldoen.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=1291.0

Als hij aan de regels voldoet mag je hem gerust weer terugplaatsen, graag zelfs.

Ach, dom van me.... heb gewoon gezocht op brood en in dat forum dit topic gezet.... mijn excuses.... het is zeker geen recept nee....
 
Mooi brood. Moet ik ook eens doen. Mn DO is al helemaal vertrouwd
 
Terug
Bovenaan Onderaan