BasBQ
Beef en Steak

Tafel Weber 57 cm. in de maak

brulk

Sprokkelaar
Berichten
25
Goedemoiddag,

Ik ben van plan om een BBQ meubel/tafel te gaan maken.
Ongeveer 85 cm breed en 160 cm lang.

De tafel zal het hele jaar buiten staan, waar misschein een zeil overheen komt. Al lees ik hier en daar ook dat een zeil voor condens zorgt wat eigenlijk net als het buitenweer niet goed is voor het meubel.

Ik kwam al een zeer fraaie ring tegen gemaakt door Solarfrank die ik ook wil gaan gebruiken voor de afwerking.
Verder al heel wat ideeen opgedaan.

Ik heb nog een aantal harhouten shutting delen liggen die ik wil gebruiken om het meubel rondom dicht te zetten.

Maar mijn vragen :
  • Wat voor hout kan ik het beste voor onderstel gebruiken ?
  • Wat kan ik het beste voor houtplaat als werkblad gebruiken ?
  • Er komt ook een kastje met deur in, maar hoe maak ik deze het beste waterdicht, zodat ik er spullen in kan bewaren ?

Alvast bedankt voor de antwoorden / reacties

Brulk
 
Carlo

Mooi dat je mijn ring je bevalt in ieder geval :D

- Wat voor hout kan ik het beste voor onderstel gebruiken ? Ik kan niet in je portemonnee kijken , maar van eikenhout is wel gaaf , de mijne is van Douglas gemaakt , stuk voordeliger . Achteraf gezien beter van eikenhout kunnen maken.
- Wat kan ik het beste voor houtplaat als werkblad gebruiken ? Mijn hele tafel is van douglas  dus ook het blad , ach de ene keer is de spleet wat groter dan de andere keer  , maar de tafel staat bijna helemaal onder de overkapping. Watervaste multiplex is een optie , of een blad van RVS , is helemaal perfect .
- Er komt ook een kastje met deur in, maar hoe maak ik deze het beste waterdicht, zodat ik er spullen in kan bewaren ?
Als je een RVS-blad neemt is je kastje al bijna waterdicht .
 
Idd mooie ring maar die is niet per se nodig. Douglas is idd een stuk voordeliger, heb mijn buitenkeuken er ook van gemaakt. Staat ook onder een zeiltje en houdt zich goed!



Gr. Mike
 
Het 1e begin voor de bbq tafel is er.
Gelijk even een test foto



Nu rustig aan verder bouwen
 
Inmiddels ben ik weer wat verder met het meubel.
Nog een deurtje erin en uiteraard het gat voor de BBQ.
Daarna nog in de olie zetten en klaar !


di01tLJ.jpg

TUfOdNs.jpg

253qRJU.jpg

YpbYCEL.jpg

6Pi0unE.jpg

DPhHt1h.jpg

Rh5NEcE.jpg
 
Mooi meubel, ga je het nog behandelen of laat je dit zo?

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
Dank je Brecht

Ik heb nog een voorraadje bangkirai olie staan dus die wil ik gaan gebruiken.
Verder moet ik nog even op zoek naar een afdekhoes om hem onder te laten "schuilen"
 
Meubel is klaar en gereed voor gebruik !
Het hout heb ik behandeld met bankirai
71ac42577cde9c3fefc2f074b33303de.jpg
566098a12e104216e8594bf6df70c45f.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

 
solexfrank zei:
Inderdaad , hij ziet er top uit =D>
Toch geen rvs ring laten maken ?????
Nee Frank, maar misschien komt die er nog.
Eerst even kijken hoe het zo bevalt

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

 
Ziet er gaaf uit! Bewust openingen gelaten voor luchtstroom?
 
Ja idd bewust openingen voor lucht.
En daarbij vind ik het ook wel mooi, dat er verschil zit in de 2 kanten
 
kijk ff op internet voor een BBQ zeiltje dat past om je tafel.. deze hebben lucht openingen zodat er geen condens vorming is.

gebruik ik ook
 
Erg mooi! Je basis (frame) is redelijk hetzelfde als de mijne. De afwerking is vele malen mooier, dit geeft mij weer zin om ook een nieuwe buitenkeuken te bouwen!
 
vogels zei:
kijk ff op internet voor een BBQ zeiltje dat past om je tafel.. deze hebben lucht openingen zodat er geen condens vorming is.

gebruik ik ook

Ik heb bij de Ikea een meubelhoes gekocht. Deze is ruim genoeg om eromheen te vallen. Het valt best mee met condens, waarschijnlijk omdat hij aan de onderkant genoeg kan luchten.

Bobvt78 zei:
Erg mooi! Je basis (frame) is redelijk hetzelfde als de mijne. De afwerking is vele malen mooier, dit geeft mij weer zin om ook een nieuwe buitenkeuken te bouwen!

Dank je Bob, heb je ook een draadje van jou meubel ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan