BasBQ
Beef en Steak

Hi all!

 

Jacky P

Vuurmaker
Berichten
92
Hi! Nou Jacky dus, beginnend bbq-ster.
Gister voor het eerst op de bqq indirect/low and slow gerecht gemaakt en dat was zo goed gelukt dat ik eigenlijk al mijn eten alleen nog maar wil bbq-en  :D :p
Maargoed beginner dus, heb me al flink ingelezen maar hoop hier toch een hoop tips en ideetjes op te doen.
Dus als jullie bij voorbaat al een fantische?die?moet?elke?bbq-er?weten?tip hebben, brand maar los!!
Ik gebruik een weber master touch en de markeringen zijn al gezet ;)
 
Hartelijk welkom bij het genootschap der edele stokers.
Ik zou als ik een beginner was een goed BBQ boek aanschaffen waarin het e.e.a. over de vele manieren van en de te gebruiken materialen duidelijk wordt uitgelegd.
"Het vuur de baas" van Noskos is er b.v. zo een.
 
Welkom hier!

Beste tip ooit; ikea heeft top accesoires :D
 
Jacky zei:
SilverFox zei:
Welkom hier!

Beste tip ooit; ikea heeft top accesoires :D

Haha I like ikea; wat is dan jouw nr. 1 top accesoire van de ikea??

Hoi Jacky,
welkom bij het Genootschap.
Inderdaad heeft IKEA mooie BBQ accessoires zoals gietijzeren pannen, braadsledes met rooster, de fantast thermometer en waarschijnlijk de meest populairste de Variera dekselhouder, beter bekend als het spare-rib rack

0095091_PE233458_S5.JPG
 
En natuurlijk voor de zelfbouw afdeling, de BEKVAM tafeltjes
 
Ewald zei:
Jacky zei:
SilverFox zei:
Welkom hier!

Beste tip ooit; ikea heeft top accesoires :D

Haha I like ikea; wat is dan jouw nr. 1 top accesoire van de ikea??

Hoi Jacky,
welkom bij het Genootschap.
Inderdaad heeft IKEA mooie BBQ accessoires zoals gietijzeren pannen, braadsledes met rooster, de fantast thermometer en waarschijnlijk de meest populairste de Variera dekselhouder, beter bekend als het spare-rib rack

Vooral niet vergeten om de plastic dopjes van de deksel houder te verwijderen voor je hem gaat gebruiken :D
 
Hans zei:
Ewald zei:
Jacky zei:
SilverFox zei:
Welkom hier!

Beste tip ooit; ikea heeft top accesoires :D

Haha I like ikea; wat is dan jouw nr. 1 top accesoire van de ikea??

Hoi Jacky,
welkom bij het Genootschap.
Inderdaad heeft IKEA mooie BBQ accessoires zoals gietijzeren pannen, braadsledes met rooster, de fantast thermometer en waarschijnlijk de meest populairste de Variera dekselhouder, beter bekend als het spare-rib rack

Vooral niet vergeten om de plastic dopjes van de deksel houder te verwijderen voor je hem gaat gebruiken :D

Was het eerste wat me opviel, niet laten zitten voor extra flavour dus??  ;) :p
 
Jacky, welkom bij het BBQ Genootschap!

Belangrijke tips voor het barbecue?n zijn natuurlijk een brikettenstarter en goed briketten, briketten op basis van kokosnoten zijn daar erg goed voor.

Bij de IKEA is de 'Fantast' oventhermometer ook erg fijn om de kerntemperatuur van je gerechten te meten.

Maar wat heb je nu voor het eerst indirect op de bbq gemaakt?
 
Jacky zei:
Hans zei:
Ewald zei:
Jacky zei:
SilverFox zei:
Welkom hier!

Beste tip ooit; ikea heeft top accesoires :D

Haha I like ikea; wat is dan jouw nr. 1 top accesoire van de ikea??

Hoi Jacky,
welkom bij het Genootschap.
Inderdaad heeft IKEA mooie BBQ accessoires zoals gietijzeren pannen, braadsledes met rooster, de fantast thermometer en waarschijnlijk de meest populairste de Variera dekselhouder, beter bekend als het spare-rib rack

Vooral niet vergeten om de plastic dopjes van de deksel houder te verwijderen voor je hem gaat gebruiken :D

Was het eerste wat me opviel, niet laten zitten voor extra flavour dus??  ;) :p


Ik ken mensen die dat geprobeerd hebben.
't was geen succes, hebben h??l lang moeten peuteren om de troep er af te krijgen. :D :D
 
Welkom hier Jacky  :)
 
Hans zei:
Jacky zei:
Hans zei:
Ewald zei:
Jacky zei:
SilverFox zei:
Welkom hier!

Beste tip ooit; ikea heeft top accesoires :D

Haha I like ikea; wat is dan jouw nr. 1 top accesoire van de ikea??

Hoi Jacky,
welkom bij het Genootschap.
Inderdaad heeft IKEA mooie BBQ accessoires zoals gietijzeren pannen, braadsledes met rooster, de fantast thermometer en waarschijnlijk de meest populairste de Variera dekselhouder, beter bekend als het spare-rib rack

Vooral niet vergeten om de plastic dopjes van de deksel houder te verwijderen voor je hem gaat gebruiken :D

Was het eerste wat me opviel, niet laten zitten voor extra flavour dus??  ;) :p


Ik ken mensen die dat geprobeerd hebben.
't was geen succes, hebben h??l lang moeten peuteren om de troep er af te krijgen. :D :D

Okay dopjes verwijderen staat genoteerd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Frits zei:
Jacky, welkom bij het BBQ Genootschap!

Belangrijke tips voor het barbecue?n zijn natuurlijk een brikettenstarter en goed briketten, briketten op basis van kokosnoten zijn daar erg goed voor.

Bij de IKEA is de 'Fantast' oventhermometer ook erg fijn om de kerntemperatuur van je gerechten te meten.

Maar wat heb je nu voor het eerst indirect op de bbq gemaakt?

Dat was een stuk procureur, daarna pulled chicken en daarna een keertje kippenpoten.

Kokosbriketten en de thermometer staan op mijn lijstje!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan