BasBQ
Beef en Steak

Paella Eigen Wijze

 
 

Bramster

Gemarineerd
Berichten
1.852
Ge?nspireerd door timmymontana met zijn mossel gerecht van de Bastard.

Op basis van zijn gerecht zou en moest ik mosselen maken van mijn vriendin en om haar woorden wat kracht bij te zetten informeerde zij me dat ze mosselen ging kopen en dat ik de Bastard kon aansteken.
Zo gezegd zo gedaan! Maar helaas tot haar en ook mijn spijt waren de mosselen op!  X(

Dus op zoek naar een alternatief.
Ze kwam thuis met allerlei soorten zeevruchten en na even in de koelkast gekeken te hebben dat ik, Ja daar kan ik wel wat leuks mee maken!
Paella op Eigen Wijze

Een goede olijfolie verhitten en daarin wat ui fruiten met een teentje knoflook. Zeevruchten bijvoegen en niet veel later ook de kastanje champions. Doperwten erdoorheen om vervolgens een rode jalapeno peper toe te voegen voor wat kleur en een bite .
Nu alles laten rusten in een kom zodat ik de risotto rijst kan maken.
Als de rijst klaar is, de kom met zeevruchten en groenten toevoegen en even goed doorroeren.
Als laatste wat extra groentje toevoegen in de vorm van verse spinazie voor die extra vitamientjes

Alles in een mooie schaal, salade caprese en lekker glaasje wijn erbij en Voila tijd om te smikkelen!
We vonden het allebei enorm lekker en dit is zeker voor herhaling vatbaar.
Het zou me overigens niet verbazen als ze binnenkort toch nog met mosselen aankomt  ;)

Zeevruchten met groenten
uyKVev4l.jpg


Daarna de risotto rijst
0DvJ3SSl.jpg


Alles even doorroeren
Cd3MMEKl.jpg


De verse spinazie niet vergeten
G0PmmeGl.jpg


En Voila aan tafel!
JqW7porl.jpg


 
Dat ziet er een potje lekker uit. Mooie bereiding zo in de BBQ. Dit ga ik ook eens maken.
En dat met de mosselen komt zeker goed. Aan de spullen zal het niet liggen. Mooie wok. Ook leuk om eens nasi mee te maken op de Q.
 
Bram zei:
Aan de spullen zal het niet liggen. Mooie wok.

Thanks! Intratuin was aan het ombouwen naar kerst dus ik had een mazzeltje.
De restant bbq spullen gingen met 75% korting weg waardoor ik o.a. een gietijzeren wok voor een prikkie kon meenemen.  :D


 
Lekker hoor
 
Lekker zo'n paella.

 
dat ziet er fantastisch uit zeg!
krijg er gewoon honger van op dit tijdstip
 
Terug
Bovenaan Onderaan