BasBQ
Beef en Steak

Oma's Appeltaart

 
 

Ivoo

Sprokkelaar
Berichten
37


Ingredi?nten:
200 GR Boter
200 GR Witte Basterdsuiker
400 GR Zelfrijzend bakmeel
1 ST Ei
8 GR Vanillesuiker
1 SN Zout
1,5 KG Zoetzure appels
75 GR Kristalsuiker
4 TL Kaneel
15 GR Paneermeel
20 GR Bloem


Benodigdheden:
Vorm (24 cm), Beslagkom,  mixer, snijplank, mes, grote schaal, lepel, beker, deegroller.

Bereidingswijze:
Klop het ei los en verdeel in twee delen. De ene is voor het deeg, de ander voor het bestrijken. Meng boter, witte basterdsuiker, zelfrijzend bakmeel, helft van het ei, vanillesuiker en een snufje zout tot een stevig deeg en verdeel in drie delen.
Schil de appels en snijd deze in plakjes. Meng  de appels met de kaneel basterdsuiker.

Vet de springvorm in en bestuif met bloem.

Gebruik 1 deel van het deeg voor de bodem, het tweede deel voor de randen.
Strooi het paneermeel op de bodem van de bekleden vorm. De paneermeel neemt het vocht van de appels op. Voeg de appels toe.
Rol het laatste deeg uit tot een dunne lap van ongeveer 1 cm. Snijd smalle stroken van ongeveer 1 cm breed. Leg de stroken kruislings op de appeltaart. Met wat extra deegstroken werk je de rand rondom af. Gebruik het halve ei om de stroken in te smeren.

Bak de appeltaart indirect, ik heb gekozen voor een oude spring vorm met daar om heen de kooltjes. Mijn kolen zijn Bars kokoskolen om dat ik nog aan het ontdekken ben welke kolen ik het best vind werken en deze tegen kwam bij het tuincentrum. En ik geen extra rook smaak aan me appeltaart wou

Hij heeft 85 min op de bbq gestaan bij een temperatuur van 170 gr. Om dat ik me temperatuur nog niet helemaal onder controle heb en door de geur me zelf niet kon bedwingen af en toe te kijken.

Volgende week maak ik hem nog een keer als na gerecht van de buurt BBQ deze test was goed geslaagd.

Dit is tevens op het voorstellen na me eerste post. Mocht er iets fout zijn hoor ik het graag. :-c

Bron Laura's bakery
 
ziet er geweldig uit, ik maak dat ook op de camping bijvoorbeeld, je ziet de mensen kijken en zoeken waar die heerlijke lucht vandaan komt.
Ik verplaats je topic even naar het receptendeel  ;)
 
Nice!!
 
Lekker!
Taartje bakken op de Q, om nom nom. Schitterend om de verbaasde gezichten te zien als je mensen verteld dat de taart van de Q komt.
 
Daar is niks mis mee !
 
Terug
Bovenaan Onderaan