BasBQ
Beef en Steak

Gyros met een Grieks broodje

 
 
 
 

picosuma

Gerijpt
Berichten
2.708
Gyros met een Grieks broodje

Vandaag broodje gyros gemaakt na een recept van https://www.bbq-nl.com/bbq-gyros/ moet zeggen was goed gelukt iets te pittig voor mijn vrouw maar erg lekker.
Hadden geen tzatziki erbij gemaakt .

Gisteren plakken procureur gesneden en gekruid in een schaal gedaan folie erover en in de koelkast.
Vandaag de bbq halve steen  erin en op een temperatuur gebracht van ongeveer 170 ? 200 graden .
Daarna de plakken op de bbq het directe gedeelte en grillen aan beide kanten .
Dat het klaar was in reepjes gesneden in een pannetje weer even op de bbq om warm te blijven .
De broodjes erbij om lekker warm te worden en dan op het bord we hadden er nog wat komkommer erbij in het zuur.
Verde zeggen de foto's het wel.

F9-EDF1-C3-0-E75-4202-A029-73-BA4-D214-E54.jpg

Mijn nieuwe aanwinst gelijk kunnen gebruiken😁

C74-BD816-D048-4-AE8-8-AED-0-C4902860141.jpg

Varkensnek

4-EE3086-A-6789-4-C97-8-AA1-6-F64-DB8-DEA59.jpg

De plakken gekruid.

D2-D86-EDE-012-E-406-A-95-D8-A3-BE1683-CBE1.jpg

Op de bbq.

85-EB42-CA-048-F-483-E-9-EEB-88-A005165949.jpg

In reepjes gesneden.

B49-FF364-D124-440-B-A7-EE-4-A29-C89-C9775.jpg

Weer even op de bbq met de broodjes.

40951-E08-931-E-403-D-B3-AC-EE2-AF44-EE9-DB.jpg

En dan op het bord.
 
Da's alweer even gelden dat ik die voor het laatst heb gemaakt. Ziet er heerlijk uit!
De gyros helpt wel met de pittigheid van de kruiden. Tegenwoordig maak ik ze ook vaak van schouderkarbonade als die in de aanbieding zijn :)
 
Lekkere run om je BBQ mee in te wijden. Ziet er heerlijk uit. Dit ga ik zeker een keer maken. Maar wel met tzatziki. Daar zijn we dol op.
 
Dat moet heerlijk zijn geweest! Staat hier ook op de to do list  ;)
 
Dat is lekker. Mooie inwijding voor de Q. Heb dit recept van toen ook gemaakt. Alleen met kalfsvlees. Was zeker lekker.
 
Lust ik wel
 
Bram zei:
Lekkere run om je BBQ mee in te wijden. Ziet er heerlijk uit. Dit ga ik zeker een keer maken. Maar wel met tzatziki. Daar zijn we dol op.

De aanwinst was niet de bbq maar de visparaplue zodat ik met regen ook kan bbq  :D
 
Maus zei:
Dat is lekker. Mooie inwijding voor de Q. Heb dit recept van toen ook gemaakt. Alleen met kalfsvlees. Was zeker lekker.

Het was niet een inwijding voor de bbq die heb ik al bijna een jaar maar het ging om de visparaplue zodat ik met regen ook kan bbq  :D
 
picosuma zei:
Bram zei:
Lekkere run om je BBQ mee in te wijden. Ziet er heerlijk uit. Dit ga ik zeker een keer maken. Maar wel met tzatziki. Daar zijn we dol op.

De aanwinst was niet de bbq maar de visparaplue zodat ik met regen ook kan bbq  :D

Hahaha, doe je wel goed. Ik vind in de regen staan ook helemaal niks. Gelukkig heb we een carport waar ik onder kan staan.
 
BensBQ zei:
ziet er lekker uit! tijd voor een overkapping Piet :)

Dat ligt ook in de planning dit jaar  :)
 
Lekker hoor!
 
Ziet er heerlijk uit, Gaarsterlands kruidenvarken is een erg lekker knorretje
 
Ziet er erg lekker uit en die paraplu is erg handig. ;)
 
staat hier ook op de wens lijst ......
en tzazik gaat er ook bij lekker met gegrilde groente en pepertje
heerlijk ziet er goed uut

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan