BasBQ
Beef en Steak

Krustenbraten

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Afgelopen week in Duitsland geweest voor het werk. En op de terugweg even bij een mega supermarkt gestopt. Eigenlijk om wat Duits bier in te slaan.. Maar op een of andere manier bij de slager aldaar beland.
Daar lagen Krustenbraten verpakt. Dat bleken dus hammen met zwoert te zijn. Die gepekeld zijn. Dat leek me een leuk weekend BBQ klusje.

Ingrediënten.

2,5kg ham met zwoert.
2 winter pee
1 hele selderij
3 uien
1 bol knoflook
14 roseval aardappelen
1 fles bier. (Ik had affligem tripel)
Zout, peper en je favoriete BBQ pork Rub

785ffcdf1a2acace3a2b223f5ceab6f3.jpg


Het vlees was al gepekeld. Dus dat was makkelijk. Anders zou je het nog even kunnen pekelen.

Ik heb begonnen met de BGE aan te steken. Deze had ik ruim afgevuld met brandstof. Vervolgens het vlees uitgepakt en droog gedept. Huid kruislings ingesneden en bestrooid met zout en peper. Vleeskant met KillerHogs BBQ rub. Vervolgens ruim een uur op de BBQ met wat blokjes kersenhout.

1b5a8189e7c8bc34a53007b1784f6dc2.jpg


2d2745bc694519b813cce38d59faf28c.jpg


Terwijl het vlees lekker ligt te roken de groenten klein gemaakt. Niet te kleinen stukjes maken. Knoflook heb ik gepeld en gehalveerd. Een en ander moet ruim 2,5u op de Q straks. Groente besprenkeld met olie en voorzien van zout en peper. De aardappelen gewassen en gehalveerd. Ook deze besprenkeld met olie en bestrooid met zout en peper. Ik had ongeveer 15min voor het vlees van de Q kwam het bier in de ovenschaal gedaan. Deze stond onder het vlees als lekbak. Zodat het al opgewarmd is. Als het vlees ruim een uur rook heeft opgenomen kan het van de BBQ. En in de ovenschaal. Eerst de groenten onderin leggen, in het bier. Vlees op de groente. En dan de aardappelen met de gesneden kant naar beneden. Ondertussen de BBQ opstoken naar 170gr. En dan kan alles er voor ruim 2,5u weer teug op.

faad621a0cf74e9303a9bcfa74781c59.jpg


3d419c1d68276584747f48dfab1e8797.jpg


b349de1408544fd980fc46af562a8b7a.jpg


5f33726476c76068668ce5a566429550.jpg


Laatste 15min alle schuiven open en de Q over de 200gr stoken. Zodat de huid mooi krokant word. En het was deze keer gelukt. Goed opletten. Het gaat in eens heel snel.
Vlees heb ik gegaard tot 71gr kern. Wat een heerlijke aroma’s rond de Q. Alles klaar dus van de BBQ met die handel.

dcbd785348a02b6de15e2cb7d1d65848.jpg


6a84f686c3edb99bdd257dd15e372abe.jpg


b940917a8caf4d2af8152c3233c81dce.jpg


Ik kan jullie vertellen, dit is zalig. Wat een smaak. De bierbouillon waar het vlees, groenten en aardappel in gelegen hebben heeft zijn werk gedaan. Heerlijk zachte groenten. Roseval aardappels waren perfect gaar. En het vlees super mals en sappig. En het was natuurlijk strijd om de krakeling
Dit gaan we vaker doen

Bedank voor het lezen
Bram.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Bram. Dat had mij ook wel gelust. En krijg hierdoor ook weer ideetjes voor kerst.  :)
 
Met veel plezier en watertandend naar je plaatjes gekeken Bram ;)
Lijkt ons heerlijk.
Dank voor het delen. :)
 
Ik vind dat toch altijd weer heel lekker zo'n vlees met groente/aardappel pot
Vlees is lekker maar groentes horen er ook bij. Een eenpansgerecht, dit is voor mij een klassiek voorbeeld. Heerlijk.
 
Lekkerrr Bram ziet er goed uit mooi verslag :)
 
dat ziet er heerlijk uit Bram! Ik ga van de week ook weer boodschappen doen in Duitsland, deze staat op de lijst!
Bedankt voor het delen!
 
lekker Bram.
zo een eenpans gerecht is perfect voor op de q.
deze lijkt me ook heel erg lekker.
 
Thanks voor de veren mannen.
Het smaakt koud op brood ook zalig. Helaas geen foto?s van genomen. Maar vandaag tijdens de lunch smaakten het heel goed. Kaiserbroodjes gehaald. En belegd met dungesneden plakjes. Enkel wat boter op het broodje verder niks. Dus alles mooi opgegaan

Het stuk was trouwens niet duur in Duitsland. Ik heb er ?7,20 voor betaald. Achteraf had ik er gewoon een paar mee moeten nemen.
 
Bedankt voor het delen Bram, het ziet er heerlijk uit!
 
Lekker ziet dit er uit zeg bij deze schotel het water loopt me in de mond. Had 'm zelf al een gemaakt van een stukje schouder. Zonder groen en aardappeltjes. Maar alles in een schaal is zeker het proberen waard.
575585554c38ebe9071da1a64360c312.jpg


Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

 
Dat ziet er goed uit. Misschien even met de vrouw overleggen een pitstop in Duitsland te maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
HK flavour zei:
Dat ziet er goed uit. Misschien even met de vrouw overleggen een pitstop in Duitsland te maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
, haal geregeld een half varken met mijn schoonvader in Duitsland. Voor maar 1,92 per kg.

Ik ga nu voor de Zalm bij de Makro de 21ste voor een tientje de Kg.

Het zwoerd bij deze was niet goed gelukt overigens.

Verstuurd met Tapatalk

 
Ga morgen ook voor de zalm. Zag net een post voorbij komen..
Ook lekker om sashimi te snijden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
Dit is alweer even geleden maar allemachtig wat ziet dit er super lekker uit =P~
 
Terug
Bovenaan Onderaan