BasBQ
Beef en Steak

Big Bob Gibson's BBQ - Chris Lilly

Schermafbeelding+2010-11-27+om+21.32.18.jpg[

Titel:Big Bob Gibson's BBQ Book
Auteur:Chris Lilly
ISBN:9780307408112
Taal:Engels
Aantal blz:256
Waar te koop: bol.com, Book Depository
Prijs in ?:gem. 22.-
Bespreking:

Aan mij de eer om dit geweldige boek hier neer te zetten.

Ik denk dat ik de eerste in Nederland was die dit boek in zijn bezit had, ik las er toevallig over op een website en dacht maar 1 ding: die moet ik hebben.
Het boek is geschreven door Chris Lilly (getrouwd met de achterkleindochter van Bob Gibson) en het is zowel een techniek/receptenboek als een stukje BBQ geschiedenis over Bob Gibson.

Dit boek is wat mij betreft een must have, ik heb denk ik 75% van de recepten gemaakt, en er was maar 1 recept dat me tegenviel, omdat IK het te pittig vond.

Een veelzijdig boek, ingedeelt in vleessoort en uiteraard komen de amerikaanse klassiekers voorbij. Chris Lilly heeft een hele hoop wedstrijden gewonnen met zijn team en deelt sommige van zijn winnende recepten in zijn boek.

Ook het hele verhaal rondom Bob Gibson en het opzetten van zijn bbq restaurant is erg leuk om te lezen, dit boek heeft een tijdje op mijn nachtkastje gelegen.
 
Ook ??n van mijn absolute favorieten!
 
Waren het toevallig de Spicy Apricot Chickenwings Spiffs? Die maakte ik ook een keer en waren niet te eten.
Maar sindsdien doe ik de helft cayenne en is het mijn lievelingsrecept uit het boek geworden.
 
Pinwheels +1, dat is een absolute klassieker!
 
ik twijfel tussen dit boek en planet barbecue van SR. wat zeggen jullie?
 
Dit boek staat vol met Amerikaanse klassieke recepten, Planet Barbecue zijn recepten van over de hele wereld en veel ook. Ligt een beetje aan waar je voorkeur naar uitgaat.
 
Een fantastisch barbecueboek zonder twijfel!
 
Gerard777 zei:
ik twijfel tussen dit boek en planet barbecue van SR. wat zeggen jullie?

Wat Noskos al zegt + ik vind Planet Barbecue zeer leuk om in te lezen, staat heel wat informatie in, maar ik maakte al veel meer uit BBG. Maar als ik een top-5 van boeken zou moeten maken, zitten er er beiden in.
 
dit is echt een fantastisch boek!
in planet bbq staan meer dingen in die me niets lijken, maar er staan nauurlijk ook in totaal meer recepten in.
maar als ik moest kiezen:  deze!
 
Nu ik planet bbq al heb staat deze zeker bovenaan op mijn verlanglijstje!
 
Sinterklaas leest ook mee op dit forum, want ik ben vanavond verblijd met dit schitterende boek!

Dank u Sinterklaasje!


En heb er ook een kado gedaan aan mijn zwager in Charleston, SC. (Via barnes&noble besteld) daar moet ie volgende week aankomen 8)
 
Gerard777 zei:
ik twijfel tussen dit boek en planet barbecue van SR. wat zeggen jullie?
Niet twijfelen gewoon Big Bob kopen ik heb beiden boeken  Bob Wint.
 
Gezien jullie reacties in dit draadje, en verspreid over dit forum, 5 minuten geleden dit boek besteld.
En nu al binnen.  :)

De iPad versie  ;)
zo, en nu lekker lezen, en inspiratie opdoen.

Hoi h?
 
Veel plezier met lezen!
 
Is zeker de moeite waard, erg leuk boek.
 
Goede keuze! En lekker h?, direct beschikbaar, die ebooks!
 
Dat is inderdaad heel mooi! Wat kost zo'n Ipad versie, als ik vragen mag?
 
Frits, in de Apple store (via iBooks) kost het boek 15,- ? (epub, geen verzendkosten, en binnen een paar minuutjes binnen)
Bol.com 22,99 ? + 1,95 ? verz kosten (echt boek)

Via Amazon de Kindel versie voor 16,78 $, oftewel 12,78 ?, (maar dan had ik deze zelf om moeten bouwen naar epub)
Op zich niet zo'n probleem, wat gratis software downloaden, en je kan het van AWZ?(volgens mij), naar ePub omzetten. (eventueel nog DRM verwijderen, mits aanwezig)

Maar goed, ik heb voor het gemak gekozen deze x.

@Abraham, super snel beschikbaar  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan