BasBQ
Beef en Steak

ECHT houtskool professional

Goedenavond,

Pas geleden zei de eigenaar van de kookwinkel erg te spreken te zijn over de ECHT Houtskool. Speciale kwaliteit voor kamado's met extra grote stukken en weinig geur. Ik was er vandaag toch dus maar een zakje meegenomen. Prijs: 24,95 voor 10 kg.

Q5lVwGMl.jpg


DYAGh3zl.jpg


1lKcncQl.jpg


Eerste oordeel: geen grote stukken, veel schilfers en kleine stukken...

Morgen een L&S sessie met short rib op de planning, ben benieuwd hoe die het gaat doen..

Iemand ervaring met deze houtskool/kwaliteit?
 
Geen ervaring met deze houtskool maar aan de grote van de stukken te zien is er weinig bijzonders aan. Volgens mij was je winkelier vooral te spreken over de winstmarge van deze houtskool.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Ik heb ook zo?n zak gekocht omdat de speciaalzaken (en betere tuincentra) gesloten waren. Waardeloos houtskool! Mega veel kleine stukken en brand snel op! Het is dat de vuurkorf van m?n monolith groot is en vol zat. Geen aanrader dus!
 
Er zitten een paar grote stukken op de verpakking. Denk dat hij deze heeft bedoelt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heb de BGE net aangestoken.. binnen 10 minuten op 175 graden.. Dat belooft wat voor m'n L&S short ribs vandaag..  :( :(
 
b.asv zei:
Heb de BGE net aangestoken.. binnen 10 minuten op 175 graden.. Dat belooft wat voor m'n L&S short ribs vandaag..  :( :(

Tikkie te hoog  :-/
Snel naar beneden die temperatuur anders moet je het echt H&F gaan doen.
 
Hans zei:
b.asv zei:
Heb de BGE net aangestoken.. binnen 10 minuten op 175 graden.. Dat belooft wat voor m'n L&S short ribs vandaag..  :( :(

Tikkie te hoog  :-/
Snel naar beneden die temperatuur anders moet je het echt H&F gaan doen.

Wel beetje vroeg op de dag voor short ribs..
Wat een ellende spul. Inmiddels zit die op 120 graden maar zou hem het liefste leeg scheppen en er gewoon Black Range in kiepen..
 
Brecht zei:
Geen ervaring met deze houtskool maar aan de grote van de stukken te zien is er weinig bijzonders aan. Volgens mij was je winkelier vooral te spreken over de winstmarge van deze houtskool.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

winstmarge valt wel mee op dit merk, (trouwens op de meeste merken). Wij zijn er ook mee bezig geweest om bij de Primo te verkopen, maar de granulatie is echt te fijn voor de keramische BBQ. Best jammer, want het hele verhaal achter dit merk spreekt me namelijk wel aan!
 
richard0501 zei:
winstmarge valt wel mee op dit merk, (trouwens op de meeste merken).

Winstmarge voor wie?
?2,50 / kg is niet bepaald cheapass.
 
richard0501 zei:
Brecht zei:
Geen ervaring met deze houtskool maar aan de grote van de stukken te zien is er weinig bijzonders aan. Volgens mij was je winkelier vooral te spreken over de winstmarge van deze houtskool.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

winstmarge valt wel mee op dit merk, (trouwens op de meeste merken). Wij zijn er ook mee bezig geweest om bij de Primo te verkopen, maar de granulatie is echt te fijn voor de keramische BBQ. Best jammer, want het hele verhaal achter dit merk spreekt me namelijk wel aan!

Ik vond het verhaal idd ook wel goed. Maar de stukken zijn echt te klein. Inmiddels is de BGE redelijk stabiel maar het aansteken ging lastig en hij schoot gelijk omhoog in temperatuur. Daarna weer snel uit. Jammer!

Wat raad je dan aan? Dammers?
 
I
b.asv zei:
richard0501 zei:
Brecht zei:
Geen ervaring met deze houtskool maar aan de grote van de stukken te zien is er weinig bijzonders aan. Volgens mij was je winkelier vooral te spreken over de winstmarge van deze houtskool.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

winstmarge valt wel mee op dit merk, (trouwens op de meeste merken). Wij zijn er ook mee bezig geweest om bij de Primo te verkopen, maar de granulatie is echt te fijn voor de keramische BBQ. Best jammer, want het hele verhaal achter dit merk spreekt me namelijk wel aan!

Ik vond het verhaal idd ook wel goed. Maar de stukken zijn echt te klein. Inmiddels is de BGE redelijk stabiel maar het aansteken ging lastig en hij schoot gelijk omhoog in temperatuur. Daarna weer snel uit. Jammer!

Wat raad je dan aan? Dammers?
Ik vind Dammers wel goed zelf

Verstuurd vanaf mijn S30mini met Tapatalk

 
b.asv zei:
Inmiddels is de BGE redelijk stabiel maar het aansteken ging lastig en hij schoot gelijk omhoog in temperatuur.

Dit op zich is geen verkeerde eigenschap.
Zelf heb ik altijd "zware" houtskool, vanwege het vreemde verlangen om "zuinig" te stoken. Nadeel is dat die niet "effe snel" aan is voor kortere sessies.
En elke keer houtskool wisselen lijkt me ook niet wat. Blijft lastig.
 
richard0501 zei:
winstmarge valt wel mee op dit merk, (trouwens op de meeste merken). Wij zijn er ook mee bezig geweest om bij de Primo te verkopen, maar de granulatie is echt te fijn voor de keramische BBQ. Best jammer, want het hele verhaal achter dit merk spreekt me namelijk wel aan!
Daar zeg je het juist, jullie hadden gekeken om het te verkopen maar vanwege de kwaliteit toch niet gedaan. Ik vind als je een barbecuezaak heb je moet weten wat je verkoopt en ik verwacht toch wel enige vakkennis. Welk verhaal er ook achter een product zit moet je toch je klanten goeie producten kunnen verkopen. Hier is dat niet gebeurd en dan catalogeer ik de verkoper bij de categorie verkopers die hij winstoogmerk laten spreken. Terwijl het zoveel leuker is kopen bij iemand met vakliefde, dan weet je tenminste dat je een goed product in handen hebt no matter voor welke prijs.
 
Maar uiteindelijk moet de schoorsteen wel een beetje roken.
 
Brecht zei:
richard0501 zei:
winstmarge valt wel mee op dit merk, (trouwens op de meeste merken). Wij zijn er ook mee bezig geweest om bij de Primo te verkopen, maar de granulatie is echt te fijn voor de keramische BBQ. Best jammer, want het hele verhaal achter dit merk spreekt me namelijk wel aan!
Daar zeg je het juist, jullie hadden gekeken om het te verkopen maar vanwege de kwaliteit toch niet gedaan. Ik vind als je een barbecuezaak heb je moet weten wat je verkoopt en ik verwacht toch wel enige vakkennis. Welk verhaal er ook achter een product zit moet je toch je klanten goeie producten kunnen verkopen. Hier is dat niet gebeurd en dan catalogeer ik de verkoper bij de categorie verkopers die hij winstoogmerk laten spreken. Terwijl het zoveel leuker is kopen bij iemand met vakliefde, dan weet je tenminste dat je een goed product in handen hebt no matter voor welke prijs.

=D> =D>

Een opmerking over de prijs, het moet wel verkoopbaar blijven. ;)
 
Het wisselen van houtskool tussen sessies vind ik echt een ellende.. Dus eigenlijk zoek ik gewoon een houtskool die goed presteert bij L&S sessies zoals vandaag. Dat hij dan iets minder snel aan is bij H&F sessies, neem ik graag voor lief. Met de looftlighter en een kamado zit je zo op 300+..
 
Nadeel overigens van Dammers vind ik, dat je ze niet even om de hoek haalt. Ben ze tot nu toe enkel nog maar tegen gekomen op internet.. Sligro of Hanos heeft ze niet.
 
b.asv zei:
Nadeel overigens van Dammers vind ik, dat je ze niet even om de hoek haalt. Ben ze tot nu toe enkel nog maar tegen gekomen op internet.. Sligro of Hanos heeft ze niet.

Voor de Rotterdammers e.o. Zegro (Spaanse Polder) verkoopt Dammers, moet je wel een pas voor hebben net als Hanos,Sligro,Makro
 
b.asv zei:
Nadeel overigens van Dammers vind ik, dat je ze niet even om de hoek haalt. Ben ze tot nu toe enkel nog maar tegen gekomen op internet.. Sligro of Hanos heeft ze niet.

Ik haal het gewoon bij Sligro Leeuwarden  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan