BasBQ
Beef en Steak

smokey mountain 47 of 57

 

splendid

Vuurmaker
Berichten
51
na een jaar roken op een kettle, ben ik me dan toch aan het orienteren op en smoker, ik zit in dubio tussen de 47 en de 57

is het mogelijk om op een 47 twee pp te maken?

hoeveel spare ribs kunnen jullie kwijt op een 47
 
Bij twijfel, koop groot. Die 57-er is een heerlijke machine!
 
Aangezien de 47 ook twee roosters heeft, gaat het lukken om er twee boston butts op te gooien.

Wat ribs betreft, als je ze het liefst plat legt, en niet wilt oprollen of een ribrekje gebruiken, is het met 2 slabs per rooster wel gedaan op een 47.

Ik heb zelf destijds voor de 47 gekozen. Geen spijt van. Maar elke keer als ik een 57 zie denk ik wat een gaaf ding :D
 
Wat Sander al zegt, als je de mogelijkheid hebt zou ik voor de grootste gaan. :-?
 
Heb nog nooit capaciteit problemen met mijn 47 gehad hoor.
10 kg pp Is geen probleem.
 
Mssh eerst eens denken aan hoeveel vlees je per keer wilt klaarmaken. Een 57er met een boston butt van 3kg is toch ook maar wat zielig.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
6 slabs ribs op een 47 gedaan. Wel een Ikea bordenrek / ribrek gebruikt en dan wat buigen maar het paste makkelijk. Een 6 kilo butt past prima op een 47, met 2 lagen is het makkelijk uitrekenen. 57 is prima, maar wel enorm ding. Moet je kwijt kunnen en de wederhelft moet er mee eens zijn
 
Of zeggen dat het de kleinste maat is, kleiner hebben ze niet

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
hmm, de keuze wordt er niet makkelijker op:) 

ik zal er nog eens hard over nadenken

bedankt allemaal!
 
Holkers zei:
6 slabs ribs op een 47 gedaan. Wel een Ikea bordenrek / ribrek gebruikt en dan wat buigen maar het paste makkelijk. Een 6 kilo butt past prima op een 47, met 2 lagen is het makkelijk uitrekenen. 57 is prima, maar wel enorm ding. Moet je kwijt kunnen en de wederhelft moet er mee eens zijn

6 ribben?
Ik leg er op 1 rooster 3 naast elkaar. Zonder rib rek dus.
Met een rib rek op beide roosters Is meer dan 6ribben mogelijk hoor.
Afhankelijk van de size van de ribben natuurlijk.
(misschien heb ik gewoon hele kleine baby backs  :( )
 
Op een 47er kan je ook heel wat kwijt. Feestje voor een man of 30/40 geen probleem.
 
Moeten ze alleen niet alle 30/40 enorme trek hebben. Of veel bijgerechten?
Of op basis van dat je het rooster meerdere keren volgooit met bv moink balls?
 
Pulled pork de dag ervoor en dan vol knallen met ribs. Beete puzzelen passen er wel 16/17 op.
 
Richard Soeteman zei:
Pulled pork de dag ervoor en dan vol knallen met ribs. Beete puzzelen passen er wel 16/17 op.

+1

Zo doe ik het ook. Pp de dag ervoor.
 
Of een fornetto Razzo! 57 voor de prijs van een wsm 47. En extra capaciteit want drie roosters/mandjes. Ik ben er in ieder geval erg tevreden over. Passen trouwens 6 grote butts op voor de echt grote feestjes
 
Waarvoor wil je die 57 gebruiken? Thuisgebruik of evenementen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan