BasBQ
Beef en Steak

inkopen doen

Bikkel

Tondelzoeker
Berichten
13
Weet niet of het in de juiste topic is  geplaatst, anders graag verplaatsen.

Was vanavond bij de slager in het dorp, en ik zag niet echt hele grote stukken vlees liggen.

Waar halen jullie je stukken vlees voor te gebruiken op de BQQ?

Bij de Makro hebben ze wel meer grote stukken vlees liggen.
Hebben jullie nog andere opties?
 
Beef en steak heb ik veel vlees van, makro, hanos en soms de sligro.
 
En praat vooral ook eens met die slager!

In de vitrine liggen doorgaans allerlei geportioneerde delen voor het gros van de mensen die voor lapjes van een ons kiezen. Karbonaadjes, speklapjes, saucijsjes, dat werk. Maar de meeste slagers hebben wekelijkse uitbeen en verdeelsessies. Mijn slager krijgt op dinsdag een half en op donderdag een heel Duroc varken binnen waar hij dan naar hartelust (maar dus ook naar mijn wens) uit kan verdelen. Veel slagers zijn niet bekend met de Amerikaanse cuts, maar die van mij wil graag leren! Een goede relatie met je slager levert vaak heel mooi vlees en zelfs een mooi prijsje op!

Australisch graan gevoerd vlees dat je op de adresjes die Noskos al noemt kunt halen kan je slager ook laten komen als je daar om vraagt. Hij bestelt dat dan gewoon voor je bij zijn leveranciers. Het enige nadeel is dan dat je het van te voren goed moet afspreken met hem. Je kunt dus minder spontaan zomaar wat halen... dat kan bij de groothandels wel en dat is heerlijk!
 
Ik haal m?n vlees bij BBQuality, erg tevreden over. Locale slager heeft wel wat maar vaak op bestelling en dan nog steeds houdt het niet over. Haal al m?n vlees (ook dagelijkse vlees zoals gehakt en worsten) bij bovengenoemde site. Mooie porties en vacu?m verpakt, bevroren geleverd
 
Ik haal het bij de slager een dorp verder.
En wat al eerder gezegd is, je kan niet verwachten dat ze een 2,5 kilo procureur hebben liggen in de vitrine.
Ik bel gewoon even van te voren, kan je vragen of ze iets hebben, en zul je snel genoeg horen dat ze het voor je willen bestellen of iets..

Afgelopen keer pulledpork; was (voor een 2,5 kilo procureur) op beef en steak 45 euro, bij mijn slager 33 euro. mede hierdoor heb ik besloten voortaan gewoon naar die slager te gaan.
Misschien is het ook handig om te zeggen waar je ongeveer woont, misschien heb je buurtbewoners hier zitten die je een specifieke slager kunnen afviseren.
 
Varkensnek is een euro of 13 per kilo bij Beef en Steak. 4,5 kilo Boston Butt 33,95. Als je kwaliteit varken als Heydehoeve neemt dan zijn de prijzen hoger, maar dat is logisch.
 
noskos zei:
Varkensnek is een euro of 13 per kilo bij Beef en Steak. 4,5 kilo Boston Butt 33,95. Als je kwaliteit varken als Heydehoeve neemt dan zijn de prijzen hoger, maar dat is logisch.

Tja, maar die 'goedkope' varkensnek is niet te krijgen in 2,5 kilo..
ach, conclusie blijft denk ik, iedereen heeft zijn eigen voorkeur en eigen plekjes waar hij of zij besteld. Het beste is om te zeggen in welke omgeving je zoekt dan kunnen we hier op het forum wat beter helpen.
 
van de week 4 stukken procureur gehaald varierend van 2,1kg tot 2,8kg bij makro. Voor geloof ik iets meer dan 6euro per kg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Sander72 zei:
En praat vooral ook eens met die slager!

In de vitrine liggen doorgaans allerlei geportioneerde delen voor het gros van de mensen die voor lapjes van een ons kiezen. Karbonaadjes, speklapjes, saucijsjes, dat werk. Maar de meeste slagers hebben wekelijkse uitbeen en verdeelsessies. Mijn slager krijgt op dinsdag een half en op donderdag een heel Duroc varken binnen waar hij dan naar hartelust (maar dus ook naar mijn wens) uit kan verdelen. Veel slagers zijn niet bekend met de Amerikaanse cuts, maar die van mij wil graag leren! Een goede relatie met je slager levert vaak heel mooi vlees en zelfs een mooi prijsje op!

Australisch graan gevoerd vlees dat je op de adresjes die Noskos al noemt kunt halen kan je slager ook laten komen als je daar om vraagt. Hij bestelt dat dan gewoon voor je bij zijn leveranciers. Het enige nadeel is dan dat je het van te voren goed moet afspreken met hem. Je kunt dus minder spontaan zomaar wat halen... dat kan bij de groothandels wel en dat is heerlijk!


wat Sander zegt.... mits het natuurlijk een slager is... want dat is vaak wel een probleem. De meeste slagers krijgen niet eens technische delen meer binnen.
 
Ik ga altijd naar onze slager in dorp. Slacht zijn eigen runderen en varkens . Slager is zelf ook  BBQ-er .

 
Was gister bij de slager, en het was rustig. En inderdaad hij heeft groot vlees liggen in de koelcel.
Varkensnek heeft hij standaard liggen, verkoopt er gemiddeld 4 per week.
En als ik andere stukken vlees wil, geen probleem roep maar en ik kan het meestal wel leveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan