BasBQ
Beef en Steak

Ossobuco

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.093
Gisteren was ik bij de Hanos en zag schitterende verse kalfsschenkels liggen, dus niet diepgevroren maar in de koeling vacuum verpakt.
Dat wordt Ossobuco dit weekend.
Het recept is gebaseerd op het recept van Jappert met wat aanpassingen volgens mijn favo Belgische Kok Jeroen Meus en mijzelf
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=8064.0

We hebben weer heerlijk gegeten.

fgJsIty.jpg


IsAJs8O.jpg


dTYd77K.jpg


1w4iw89.jpg


Z1VvHum.jpg


rIFoJb6.jpg


UaeTZBl.jpg


8vHqMGF.jpg


4I7Kd79.jpg


xsn77RZ.jpg


QzpMOtt.jpg


KYgGW90.jpg



 
Da's pas smullen. ;)
Dank voor het delen van het recept.
 
Dat lust ik zomaar!
 
Zo wat een zalige plaatjes Ewald, ziet er heerlijk uit!
 
Volgens mij is er iets mis gegaan met Mn mailbox. Die uitnodiging is nooit aangekomen
Ziet er heerlijk uit. Moet ik ook eens maken. Zeker gezien de Italiaanse roots die mn vrouw heeft.
 
Dat ziet er fantastisch uit.. Ook maar eens proberen.
 
wauw!!!!
als het net zo smaakt als het er uit ziet......
nodig me dan maar uit  :D
 
Ridevi71 zei:
wauw!!!!
als het net zo smaakt als het er uit ziet......
nodig me dan maar uit  :D
Helaas moet ik je teleurstellen Rick, het smaakte nog beter dan de plaatjes eruitzien ;)
Als je dit gaat maken, niet te royaal met de wortel. een kleine wortel is voldoende. (150 gram)
Ik weet niet wat het is maar als ik te veel wortel gebruik gaat het richting hutspot smaken.
Dan is de balans in mijn ogen zoek.
 
Ziet er goed uit.
Tip voor de volgende keer, mocht je er een wildvariant van willen maken. Hanos verkoopt ook mooie osso bucco van Hert.
Wel diepvries, maar top kwaliteit. Ook als hele schenkels verkrijgbaar.
 
Ossobuco vind ik waanzinnig lekker maar deze keer viel het wat tegen, i.v.m. verkoudheid is mijn smaak minder :(( MAAR het merg uit de schenkels wat echt goddelijk =P~ nu maar eens heel snel mergpijpen halen, op de bbq en dan lekker snoepen met een stokbroodje :D
 
Dat ziet er goed uit  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan