BasBQ
Beef en Steak

Eerste BCC

 
 

Chaser

Sprokkelaar
Berichten
28
Het was toch eens tijd om een BCC te maken. En waarom dan niet in de zeikende regen als je de kans hebt

De tuin is nog een puinhoop dus een zeiltje gespannen, buurman en buurman zouden trots zijn:

381fa59deafb96cc268c45e97cd0e0fc.jpg


Het kippetje in kwestie hadden we eerder vandaag op de markt bij de poelier gehaald, gemasseerd met was olijfolie en vervolgens voorzien van een rub:

Zonder rub:
ab8cd85e2ceeab7ef0da9f05f6835b4c.jpg


Met rub:
e5cf7221948e937b625634c9025aa279.jpg


Na een uurtje in de koelkast en een kennismaking met Hertog Jan:
6f09f50b659301ac79907d1cc38b09ef.jpg


De Hertog heb ik gered omdat dat qua smaak niets doet. Voor de stabiliteit heb ik wat water in het blikje gedaan.

Als bijgerecht maakt mijn vrouw frietjes van zoete aardappel in de oven

*update*

Uiteindelijk was de kip te laat klaar om samen met de kids te eten. Die zijn naar bed gegaan op pastasalade met patat van zoete aardappel.

Uiteindelijk de kip eraf gehaald met 78 graden op de borst. Door de helft en met een biertje erbij als snack genuttigd tijdens wat Netflixen :)

Laatste foto voor het opeten (beetje donkere foto, was zeker niet aangebrand):
74033bd8061cfc964824de25450ffe18.jpg


Ik had problemen mijn smoker op temperatuur te houden en zal een volgende keer de Q inrichten als kegel en de kip zo wel sneller maken.. eigenlijk was het nu meer een low&slow omdat de temperatuur bij het rooster rond de 120 graden lag.

Heerlijk sappige kip en zeker voor herhaling vatbaar. Vrouwlief is het hier mee eens :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heerlijk, van harte met je tokkie.
 
Ziet er lekker uit.
Gefeliciteerd met je toktok ;)
 
lekker hoor

geen foto van de kip op de smoker?
 
Lekker kippetje, welkom bij de Tokkies.
 
Zo dat kippetje heeft lekker liggen bruinen. Mooie BCC. Gefeliciteerd met je Tok :)
 
Mooie BCC. Bier, kip en BBQ gaan altijd goed samen.
Gefeliciteerd met je tok.
 
prachtig kippetje hoor! die zou ik zeker lusten!
welkom bij de tokkies!
 
Lekkere kip gefeliciteerd met je sticker  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan