BasBQ
Beef en Steak

Lollipop chicken met BBQ baked beans

 
 

KaYDee

Kooltjesharker
Berichten
213
Vrouwlief ging uit eten met vriendinnen, of ik iets voor mij en de kids kon maken?
B-)
ze had het nog niet gezegd, of ik had de brikettenstarter al haast aan  :D

Kids moesten deze avond ook nog naar voetbaltraining, turnen etc.
Gekozen voor kip met BBQ beans en een salade. Zo gezegd zo gedaan,en  het oog wil ook wat dus voor de lol de kippenpoten voorbereid voor lollipop chicken.

MfbpgPB.jpg


Voor de BBQ beans het recept van NOSKOS z'n site geplukt (haha kip) van Keri Hog-Apple Baked Beans, met als verschil dat ik ipv pulled pork mijn te droog bevonden pianostukje erdoor heen doe, en een overgebleven gerookte bockworst.


Even klein maken

L5olBgL.jpg


Kippenpoten in de olijfolie en rub gezet,voor de kids santa maria kiprub, voor mezelf 4 wat pittiger gemaakt met sucklebusters hoochie mama, i like my chicken hot.

0wxuosp.jpg


BBQ op een 170 graden,chunck eikenhout erbij en alles op de Q (the beans had ik er al eerder opgedaan)

eRya0yS.jpg


Kippenpootjes eraf gehaald bij 75 kern en geserveerd met de BBQ beans en een coleslaw met ananas.

INhkilB.jpg


Conclusie; het was weer een dikke hit bij de kids, kip is hier altijd wel favoriet van de BBQ, mals en lekkere BBQ smaak, had eigenlijk de botjes in moeten pakken met wat alufolie, was mooier geweest. Kip ziet er op de foto erg bruin uit, viel in werkelijkheid reuze mee.
De BBQ beans zijn in een woord geweldig geworden, beter dan ik eigenlijk ooit geproefd en gemaakt heb! Dit recept wordt de "go to" recept voor BBQ beans hier thuis. De smaak van het pianostukje zat er lekker doorheen, heerlijk. Worst erdoorheen is gewoon een bonus.
De salade was er ook lekker bij, lekker fris door de ananas.
Met z'n allen weer heerlijk gegeten.

Bedankt voor het lezen!



 
Super lekker, Baked beans is ook 1 van onze favorieten. Lekker alles doorheen wat nog in huis is :)
 
Zo lekker kan een relatief eenvoudige maaltijd zijn. ;)
Ziet er erg lekker uit
 
Mooie maaltijd zo. Kip ziet er heel mooi uit.
Ik moet die bonen ook eens proberen met worst er in. Lijkt me geweldig lekker.
 
Bram zei:
Mooie maaltijd zo. Kip ziet er heel mooi uit.
Ik moet die bonen ook eens proberen met worst er in. Lijkt me geweldig lekker.

Moet je doen Bram, is echt heerlijk!
 
Heerlijke maaltijd.
Ook hier zijn de beans erg favoriet.

Leuk, ananas in de coleslaw.
Thnx voor de tip
 
Lekker hoor en je vrouw mag zeker vaker van je kids uit eten ?? :D
 
Ridevi71 zei:
Heerlijke maaltijd.
Ook hier zijn de beans erg favoriet.

Leuk, ananas in de coleslaw.
Thnx voor de tip

Ananas werkt verbazend goed in de coleslaw, had nog wat schijfjes over van de tosti's en dacht, waarom niet?
bedankt allemaal voor de leuke reacties  B-)
 
Ziet er fantastisch uit, dat bonenrecept gebruik ik ook altijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan