BasBQ
Beef en Steak

Loaded Fries, Mediterraanse fish n? chips

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Ik was zo vreselijk nieuwsgierig om friet te maken van de BBQ. Dat ik heb wel moest maken :). Mn vrouw had zin in vis, en ik in friet. Dus fish n? chips dan maar. Lekkere Kabeljauwhaasjes gehaald. En verse frietaardappelen.
Aardappelen in lekkere dikke frieten gesneden en heel kort voor gekookt. Goed dik in de olie gesmeerd. En bestrooid met Italiaanse kruiden. Frietjes lekker af laten koelen. En vlak voor ze de BBQ op gingen nog een beetje extra olie er op gekwast. Vis was voorzien van kruiden (ik kwam er lekker makkelijk vanaf). Ik heb helaas niet veel foto?s gemaakt. Maar hopelijk wel genoeg


Frietjes voorgekookt en ingesmeerd met olie. Wat Italiaanse kruiden er op en lekker de BBQ op.

17c137ad261803849182851b55accdee.jpg


763fed6505e6530328b257950adf4fed.jpg


Na bijna een uur waren de frieten lekker knapperig.

a3fa1fed89a65bf3463b3aea509870dd.jpg


Frietjes in een ovenschaaltje gedaan. Beetje harde kaas er over geraspt. Een mooie moot van de vis er bij. En terug op de BBQ. (Vis je had ondertussen 15min op de q gestaan helaas geen foto?s vergeten )

f1b418c36ef607a149d9167bbe66076b.jpg


Nog 10min geduld hebben en ik kon de Loaded fries gaan proeven. Kaas was mooi gesmolten. En de vis was mooi gaar.
Gelukkig een foto van het eindresultaat kunnen maken

1c4c5675e1c9151e1d6e2fa17e545354.jpg


De friet van de BBQ is geweldig. Heerlijk knapperig geworden. De Italiaanse kruiden smaakten goed. De vis was mooi gaar. Gaan we vaker doen.

Bedank Jet voor de inspiratie. Heel leuk om friet van de BBQ te toveren.

Bedankt voor het bekijken
Bram.
 
Kaas over de patatten :-/ , moet ik snel eens proberen.
Dank voor het idee. ;)
 
Lekker schaaltje zo Bram.
Mooi biertje erbij. Heerlijk
 
Prachtig gedaan Bram, ik ben blij dat ik je heb kunnen inspireren :D en fish n'chips is altijd lekker ;)
 
Dat ziet er heerlijk uit! Fish and chips 2.0!
 
dat ziet er heerlijk uit! ga ik ook gauw proberen friet van de Q  B-)
 
Dat ziet er overheerlijk uit Bram, had graag een vorkje meegeprikt.
 
Fish, chips and beer... Happy Days!
 
Bedankt voor de veren BBQgenoten.
Friet van de BBQ is echt zo leuk. Ik liep al langer met het id dat het moest kunnen. Maar had nog niet echt een id hoe en wat. Dus afgelopen week stiekem afgekeken hoe het moest

Wat me op viel was dat de friet met kaas iets meer BBQ/rook smaak opgepikt hadden. De frietjes zonder kaas helemaal niets. Ik heb een restant kolen gebruik met wat nieuw houtskool. Dus er kan best nog wat rookhout tussen gezeten hebben.
Onze frietpan is afgelopen zaterdag verhuisd naar het stort. Dus het komt goed uit dat ik nu frietjes van de Q kan toveren.
 
Mooi gedaan bram  :)
 
Lekker Bram! Ziet er weer goed uit joh.
 
Terug
Bovenaan Onderaan