BasBQ
Beef en Steak

Kippendijen rollade

 
 

joker

Stoker
Berichten
310
Eerste kerstdag Kippendijen rollade gemaakt op the bastard.
Dag van te voren in de rub gezet van Captain?s Luck.
En de volgende dag indirect op 150 graden op de bbq en naar 2,5 was die klaar! Echt lekkere smaak en sappig!

b7f66aff58705273a612e4afae0d06e2.jpg


0a505baf7dd5a6505509f26ff7f187bc.jpg


239d2607385b28badd100ae1030257a1.jpg


dd7b221f844a38ff9471ee016898d26a.jpg


685d174d25ea8dc7533156847bb55dfd.jpg


aa6e2958c271e2caf363a2aa996643a5.jpg



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Dat zou ik maar zo lusten ;)
 
Lekkerrrrrr  :)
 
Ziet er lekker uit! Rollade zelf gemaakt of zo gekocht?
 
Dat ziet er geweldig uit. Lust ik ook  :D
 
Ziet er goed uit! Dat het gesmaakt heeft hoef ik niet te vragen, met Captain?s Luck wordt alles lekker...
 
Kippendijen zijn super lekker. Vind ik altijd lekker van de q. Zeker met wat rook.
Dat netje er rond. Kun je die zo kopen?
 
Bram zei:
Kippendijen zijn super lekker. Vind ik altijd lekker van de q. Zeker met wat rook.
Dat netje er rond. Kun je die zo kopen?

In had er kersenhout bij gedaan. Stukje rollade net aan je slager vragen, en dan om een stuk pvc doen van 100mm het eind dicht knopen en de kippendijen via de pvc buis er in doen.
 
joker zei:
Bram zei:
Kippendijen zijn super lekker. Vind ik altijd lekker van de q. Zeker met wat rook.
Dat netje er rond. Kun je die zo kopen?

In had er kersenhout bij gedaan. Stukje rollade net aan je slager vragen, en dan om een stuk pvc doen van 100mm het eind dicht knopen en de kippendijen via de pvc buis er in doen.

Slim! Hoe had je de rollade gekruid? Althans, die rub was toch voor de buitenkant? Of ook binnen?
 
Slim! Hoe had je de rollade gekruid? Althans, die rub was toch voor de buitenkant? Of ook binnen?


Ik zou alle dijen kruiden en dan via de pvc koker in het net stoppen. Heb je de kruiden door heel de rollade zitten. :D :D
 
RvH6511 zei:
Slim! Hoe had je de rollade gekruid? Althans, die rub was toch voor de buitenkant? Of ook binnen?


Ik zou alle dijen kruiden en dan via de pvc koker in het net stoppen. Heb je de kruiden door heel de rollade zitten. :D :D

Ik ook! Maar leek op de foto alsof de binnenkant een andere mix heeft :)
 
Juist alle dijen gekruid en dan via de pvc koker in het net stoppen. De binnenkant ziet er anders uit omdat die zo sappig denk ik!
 
Zo die rollade ziet er ff lekker sappig en smakelijk uit :) hier ook een paar keer zelf kippendijen rollade gemaakt en dat is altijd weer een feestje, al halen we ze ook graag bij onze de poelier net als kalkoendijen rollade....................die zijn ook zo fantastisch en heel subtiel gekruid ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan