BasBQ
Beef en Steak

beef wellington

 

splendid

Vuurmaker
Berichten
51
beef welington!!

na jaren chef ramsey op tv horen schelden over beef welliington, kwam ik dit recept steeds meer tegen en dan voor op de bbq. Dit smaakte naar meer en moest getest worden. Na een aantal weken van inlezen was het gister zover. De ingredienten waren binnen. Er stond een kistje corona koud, en gaan met die banaan!

eerst bij mijn lokale slager een hele ossenhaas besteld.



deze haas woog 2,3 kilo van een belgisch blauwe rund. Voor de beef wellington heb ik het middelste stuk gebruikt. Dit woog nog bijna een kilo. De rest heb ik versneden als tournado.

De haas heb ik met peper en zout bewerkt en een beetje tijm. De haas is gebakken in roomboter totdat alle kanten bruin waren.

hierna zijn de paddestoelen de blender in gegaan. We hadden Oesterzwam en kastanje champignon. Hier hebben we nog een beetje rode ui en een teentje knoflook aan toe gevoegd, Hierna hebben we de paddestoelen droog gekookt. Helaas duurde dit vrij lang



Bij de paddestoelen hebben we nog een beetje paneermeel toegevoegd, toen dit allemaal droog was hebben we de seranoham uitgelegd op folie. De paddestoelen erover uit gesmeerd en om de haas gerold.



hierna hebben we het bladerdeeg eromheen gerold.

het geheel is weer in de koelkast gegaan, zodat we onder het genot van een corona de bbq op konden stoken. Helaas wou de weber niet echt lekker naar de 200 graden.

De beef hebben we in gesmeerd met eigeel en op de pizza steen gelegd.

na ongeveer 1,5 uur zat hij op 52 graden kern en hebben we hem er af gehaald.



De bedoeling was om hem 10 minuten te laten rusten wat erg moeilijk was  :)

en toen kwam het moment van aansnijden en opeten................





man, man, wat is dit een lekker gerecht, het was dik geslaagd :p

 
Lust ik zeker wel!

Geen schoorsteentje of kleine opening gemaakt zodat het vocht weg kan tijdens het bakken?
 
Past er nog wel bij, kunnen we aanschuiven?  ;)
 
SilverFox zei:
Lust ik zeker wel!

Geen schoorsteentje of kleine opening gemaakt zodat het vocht weg kan tijdens het bakken?

nee, dat klopt, geen schoorsteentje, die kon ik ook nog niet om eerlijk te zijn,
 
Mooi verslag. En een mooi resultaat.
Dit lijkt me leuk om zelf ook eens te maken. Zou het ook met rosbief kunnen?
 
Ziet er erg lekker uit  :)
 
Bram zei:
Mooi verslag. En een mooi resultaat.
Dit lijkt me leuk om zelf ook eens te maken. Zou het ook met rosbief kunnen?

ik heb recepten op internet voorbij zien komen met rosbief, maar ook met diamanthaas,
 
splendid zei:
Bram zei:
Mooi verslag. En een mooi resultaat.
Dit lijkt me leuk om zelf ook eens te maken. Zou het ook met rosbief kunnen?

ik heb recepten op internet voorbij zien komen met rosbief, maar ook met diamanthaas,

Dan moet dat eens goed gaan komen hier. Ik ga me ook even verdiepen in de ?schoorsteen? op de wellington.
 
Terug
Bovenaan Onderaan