BasBQ
Beef en Steak

All I want for Christmas is een koetjes sticker

 
 
 

Fired Up!

Vuurmaker
Berichten
54
Deze kerst staat er brisket op het menu samen met nog wat andere gerechten maar dit was de spannendste. Voor ons de 1ste keer brisket dus de 10 kg varkensnek die we ook serveren is een veilige back up .
Een graangevoerd Australisch rund gekocht bij bbquality en noskos zn recept aangehouden (https://www.bbq-nl.com/brisket/).
De UDS kregen we al snel op een constante temperatuur tussen de 105 en 110 graden dus maar doordat we wat problemen hadden met ons onderkomen voor de komende dagen (goedkope partytent die windkracht 7 niet kon waarderen) uiteindelijk pas om 10 uur begonnen. Op naar de 71 graden kern! 8,5 uur later was het zover
Snel ingepakt in butchers paper en nu maar hopen dat de temperatuur wat sneller zal stijgen.. helaas.. na 12 uur aanmoedigen waren we nog ver van de gewenste 91 graden. Om half 1 's nachts was het zo ver. Hij voelde zacht en sappig dus ik had goede hoop en veel slaap. Snel ingestopt en een nachtje laten rusten.
Vandaag nadat de Q's weer flink stonden te roken, de brisket uitgepakt en aangesneden.
Oordeel: heerlijk mals en sappig en valt niet uit elkaar. Smaak erg goed en durf dit dan ook zeker te serveren met kerst. Volgende keer meer hickory toevoegen, had nu 3 chunks maar er had meer rook aan gemogen. Ook iets meer peper had niet misstaan maar we zijn zeker tevreden

Hierbij nog wat foto's door de dag heen.
Bedankt voor het lezen! Fijne dagen allemaal!
Tom

641f853df5564006cfb653a10d9eedc6.jpg
1058984f53aa3705fb95cb5b251b23f1.jpg
b572d795494213157253bb3a9b4cc07b.jpg
2d1588ae4be49221d4a346f6e69389d9.jpg
36226fe4e674cecc75db47408b71b3fb.jpg
dfa1c2808d23ea6a614501afd90ea220.jpg
94d1593462d1a31df3399c3a72d3af01.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

 
Kan iemand dit in Los and Slow plaatsen? Tapatalk crashte halverwege en daarna heb ik blijkbaar de locatie niet meer gecheckt. Sorry!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

 
Tom, dat ziet er heerlijk uit. Gefeliciteerd en welkom bij de grote drie!
 
Gratz met je koetje!
 
Mooie brisket. En gefeliciteerd met je koetje. Dat gaat je gasten ook goed smaken.
 
Ziet er keurig (lekker) uit gefeliciteerd met je koe en welkom bij de grote drie. ;)
 
Ziet er goed uit gefeliciteerd met je koetje

Verstuurd vanaf mijn LG-K420 met Tapatalk

 
Je hebt een lekker dagje BBQ gehad zo. Gelukkig niet op kerstdag zelf aan de slag gegaan :). Brisket ziet er goed uit. Dat wordt smullen met de kerst.
Gefeliciteerd met je Koei. En welkom bij de grote 3
 
Mooi gelukt hoor! van harte gefeliciteerd met je koe!
 
Lekker man. Ziet er goed uit. Gefeliciteerd met je sticker
 
Mooi verslag en mooi resultaat! Dat moet wel goed komen met kerst  ;)

Hoe ga je hem opwarmen en waar mee serveren?
 
b.asv zei:
Mooi verslag en mooi resultaat! Dat moet wel goed komen met kerst  ;)

Hoe ga je hem opwarmen en waar mee serveren?
Bedankt!
Bij de brisket kunnen ongeveer 4 verschillende soorten brood gegeten worden of gewoon plain.
Naast brisket serveren we nog:
-Gerookte tomatensoep
-Inside skirt op knolselderijpuree met gegrilde paddo's en pesto
-Pulled Pork
-Baby back ribs
-Sweet potato casserole
-Croquembouche met ijs
-Heel veel mooie wijn

Alleen de inside skirt en de casserole gaan morgenavond nog even op de Q. De rest allemaal voorbereid zodat ik zelf ook tijd heb om met de rest aan tafel te zitten . Wel zo relaxt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

 
Lekker menu heb je op het programma staan .
Een mooi verslag van je Brisket en gefeliciteerd met je sticker  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan