BasBQ
Beef en Steak

Chinese Spareribs

 
 
 

SAN-RHN

Stoker
Berichten
273
Gisteren was weer een heerlijke dag! Er was voetbal er was Formule 1 en er waren spareribs :).
Ik had bij de Hanos 2 hele grote ribben gehaald en deze zaterdagmiddag in een 'Chinese' marinade gezet, er zat hoisin saus, 5-spices poeder, mirin, knoflook, gember, honing en suiker in. Op zondag, rond de middag de BBQ gereed gemaakt om te roken. Ik heb ongeveer de 3-2-1 methode gehanteerd, alleen is het ongeveer 2? - 2? - ? geworden. Mijn rookbuisje houdt het zo'n 2 tot 2? uur vol en ik wilde graag de hele Formule 1 wedstrijd zien, dus dat is (met voor- en nabeschouwing) ruim 2? uur. Het roken ging weer leuk, tussen het voetbal kijken door een paar keer ingesmeerd met de overgebleven marinade en na een uur of 2? ingepakt in de folie en terug op het rooster gelegd. Toen rustig de F1 race kunnen bekijken (go MAX!) en na afloop de ribbetjes uit de folie gehaald, nog een keer ingesmeerd en bestrooid met sesamzaadjes en nog even terug op het rooster gelegd. Frituurpan aangezet en patatjes erbij gebakken, daarna aan tafel en heerlijke spareribs met patat gegeten! De spareribs waren super mals en gaar, na het roken leek het vlees wat droog te worden, maar nadat het ingepakt in folie van de BBQ kwam, waren ze sappig en mals. De kids wilde toch liever een frikandel of kroket erbij, dus nog meer spareribs voor mij! Na afloop uitbuiken op de bank, met wederom een voetbal wedstrijd erbij, al met al een heerlijke "mannendag"

Hier nog de foto's:
Marinade:
Cfh6eJk.jpg

2 forse ribbetjes:
f9BJzgB.jpg

In de marinade:
jWP4QYi.jpg

Roken:
psi0b8F.jpg

effe rubben:
viPbs8E.jpg

Als laatste nog even terug, klaar om te eten:
0bbQTkZ.jpg


Op naar het volgende weekend !
 
Ze zien er heerlijk uit, toch maar even langs de slager.  ;)
 
Dat ziet er heerlijk uit zeg!

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk

 
Dat zien er lekkere spareribs uit. Chinese spareribs zijn hier ook een van de favorieten. (alhoewel ik me nu bedenk dat ik mssh wel wat teveel favorieten hebt  :D :p)
 
Dat lijkt me best heel fijn!

Dat rubben is feitelijk opnieuw sauzen toch? Of gebruik je daar wel een rub voor? Die kwast zorgt voor verwarring...
 
Sander72 zei:
Dat lijkt me best heel fijn!

Dat rubben is feitelijk opnieuw sauzen toch? Of gebruik je daar wel een rub voor? Die kwast zorgt voor verwarring...

het is insmeren met de marinade mix die ik apart had gehouden, rubben is dan misschien niet de juiste benaming :)
 
We begrijpen wat je bedoeld  ;)
 
Ik had deze best wel willen proeven, ze zien er zeer smakelijk uit en wat vervelend dat de kids liever wat anders wilde :))
 
Jet zei:
Ik had deze best wel willen proeven, ze zien er zeer smakelijk uit en wat vervelend dat de kids liever wat anders wilde :))
Ja dat was zeker jammer  :D dat de kids dat niet wilde proeven! (waarschijnlijk hadden ze het wel gewoon gelust, maar ja... daar komen ze nog wel achter!)
 
ziet er heel smakelijk uit! mijn nieuw ontdekte slager heeft helaas geen spareribs (wel hele lekkere kipworst en lamsvlees... islamitische slager  :) )

binnenkort maar weer eens bij J&S slager op de Kruiskade langs.
 
MarkoRotterdam zei:
ziet er heel smakelijk uit! mijn nieuw ontdekte slager heeft helaas geen spareribs (wel hele lekkere kipworst en lamsvlees... islamitische slager  :) )

binnenkort maar weer eens bij J&S slager op de Kruiskade langs.


Of je besteld ze online. ;)
 
Dit recept sprak me aan dus vanmorgen aan de slag gegaan. Ben benieuwd. Reuk is alvast heerlijk! Fijne dagen allemaal
13efd1828645bcbe1068a575b66a0d98.jpg


Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

 
2 porties graag :)
Ziet er al lekker uit
 
Youp zei:
Dit recept sprak me aan dus vanmorgen aan de slag gegaan. Ben benieuwd. Reuk is alvast heerlijk! Fijne dagen allemaal

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Hopelijk heeft het goed gesmaakt!
Ik ga dit weekend maar weer eens spareribs maken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan