BasBQ
Beef en Steak

Lasagne van de Bastard

Afgelopen week mijn favoriete Lasagne recept gemaakt en voor het eerst op de Bastard gedaan. Wat een fantastisch apparaat is het toch, de subtiele rooksmaak welke in de lasagne trekt is werkelijk fantastisch!

Onderstaand het recept (staat o.a. Op Smulweb) welke ik altijd gebruik, aangevuld met wat extra producten.
Overigens heb ik van alles wat meer gepakt, aangezien ik meer eters had.

Personen: 4
Bereidingstijd: 45 minuten
Oventijd: 45 minuten (Kamado heb ik ?m een uur op gehad, 180graden)
Gerecht: Lasagne gerecht
Gang: Hoofdgerecht

Ingredi?nten
- 1 ui
- 3 teentjes knoflook
- 500 gram rundergehakt
- Italiaanse kruiden (basilicum, oregano, majoraan, peterselie, paprikapoeder)
- 1 laurierblaadje
- 3 kleine blikjes tomatenpuree
- 1 blik gepelde tomaten in stukjes
- 1 pakje gezeefde tomaten
- 1 eetlepel sambal
- 1 pak voorgekookte lasagnevellen
- olijfolie
- 2 bolletjes mozzarella
- Pepperoni salami
- 50 gram boter
- 50 gram bloem
- 500 ml. koude melk
- 100 gram geraspte kaas
- suiker
- peper
- zout

Bereiding:
Bolognesesaus:
Snipper de ui en de knoflook. Zet een grote koekenpan op het vuur met drie eetlepels olijfolie erin. Fruit de ui in de olijfolie en voeg wanneer de ui al goudgeel begint te worden, de knoflook toe.

Neem vervolgens een kleine braadpan en zet deze op hoog vuur. Voeg de tomatenpuree toe en blijf continu roeren, zodat de tomatenpuree niet aanbrand. Voeg wanneer de tomatenpuree geen zurige geur meer heeft, het mengsel uit de grote koekenpan toe met de ui, knoflook en olie.

Verwarm in de grote koekenpan weer 3 eetlepels olijfolie. Voeg wanneer de olijfolie goed heet is het rundergehakt toe. Bak dit net zolang totdat het gehakt rul is. Voeg hierbij Italiaanse kruiden, peper en zout naar eigen wens en smaak toe.

Voeg wanneer het goed gekruide gehakt toe aan de tomatenpuree in de kleine braadpan. Het laurierblaadje, sambal en de gepelde en gezeefde tomaten kunnen hier ook aan toegevoegd worden. Naar eigen wens kan er nog wat suiker toegevoegd worden. Eventueel nog wat Italiaanse kruiden, zout en peper. Laat dit geheel vervolgens circa 30 ? 45 minuten sudderen onder af en toe roeren. Zorg hierbij dat het vuur laag staat en de deksel op de pan ligt.

Bechamelsaus:
Laat ondertussen de boter smelten in een pannetje, zorg er hierbij voor dat de boter niet bruin word. Roer er de bloem doorheen. Er ontstaat een klonterig geheel. Blijf roeren met een garde en voeg dan beetje bij beetje de koude melk. Breng dit geheel aan de kook en blijf goed roeren tot er een dikke saus ontstaat. Voeg dan naar eigen wens nog peper en zout toe.

Snijd de bolletjes mozzarella in plakjes. Neem de ovenschaal en vet deze in met boter of olijfolie. Leg een laag lasagnevellen op de bodem. Vervolgens ??n laag bechamelsaus, dan een laag bolognesesaus en daar de plakjes mozzarella bovenop. Nu dit weer herhalen met een laag lasagnevellen, een laag bechamelsaus, een laag bolognesesaus en plakjes mozzarella. Ten slotte nog een laag lasagnevellen, een laag bechamelsaus, een laag bolognesesaus en daarop een laag geraspte kaas en bovenop de pepperoni salami.

Hierna de Lasagne op de Kamado voor zo?n 45 minuten ? 1 uur op 180 graden.

Op de Kamado
540.jpg


Na ongeveer een half uur
540.jpg


Na 1 uur
540.jpg



540.jpg

 
Zeker een goed idee om te proberen

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 
Bedankt voor het delen, deze gaat binnenkort maar eens in de maak :)
 
Oh dat ziet er erg goed uit en had graag meegegeten. :)
 
Lasagne van de Q is super. En idd het vleugje rook dat op de kaas gaat zitten is super. Deze ziet er goed uit. Had graag een vorkje mee geprikt
 
Lasagne is zo JUMMIE deze ziet er prachtig uit, ik had graag willen proeven, deze ga ik onthouden B-) maar wat ik wel mis is een foto van de aangesneden lasagne, ik had de binnenkant graag willen zien...........misschien heb je die nog ergens ;)
 
Dit recept ook al vaker gemaakt zowel in de oven als in de bbq.

Smaakt idd erg goed!

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

 
hmmmm dit ziet er echt heerlijk uit !
 
Haha, net als Jet ben ik ook benieuwd naar de Centerfold!

Heb je nog een spannende foto van de binnenkant na het aansnijden? Ik mis wel een beetje het gehakt in die laagjes... ik hou echt van vlees in deze schotel!
 
Sander72 zei:
Haha, net als Jet ben ik ook benieuwd naar de Centerfold!

Heb je nog een spannende foto van de binnenkant na het aansnijden? Ik mis wel een beetje het gehakt in die laagjes... ik hou echt van vlees in deze schotel!

De Centerfold =)) waar zou het nietje zitten..........ik denk in een plakje salami :D
Maar Sander er zit toch 500 gram gehakt in of wil jij meer vlees :-?
 
Jet zei:
Lasagne is zo JUMMIE deze ziet er prachtig uit, ik had graag willen proeven, deze ga ik onthouden B-) maar wat ik wel mis is een foto van de aangesneden lasagne, ik had de binnenkant graag willen zien...........misschien heb je die nog ergens ;)

Helaas vergeten foto van de binnenkant te maken.... ik was te druk met smullen vrees ik.

Ga ?m binnenkort vast weer maken, dan post ik foto van de binnenkant!
 
Sander72 zei:
Haha, net als Jet ben ik ook benieuwd naar de Centerfold!

Heb je nog een spannende foto van de binnenkant na het aansnijden? Ik mis wel een beetje het gehakt in die laagjes... ik hou echt van vlees in deze schotel!

Zoals gezegd, geen foto.

Overigens heb ik 1 kilo gehakt gebruikt i.p.v. 500 gram. Vandaar ook mijn reactie dat ik van alles wat meer heb gepakt. Wat mij betreft genoeg gehakt.
 
Slecht opgelet Hamer, sorry, ik zag alleen die salami. Beter!
 
Lang leve dit recept en mijn pelletsmoker, vrouwlief is nu dit recept een het maken en daarna knoppie om en in de traeger.
Wellicht kan ik  een centerfold uploaden dadelijk

Update, beetje mushi, smaak was top
65c60aa656ddc3d6e3322ae265a52a43.jpg
f421def6493301ecd52b4985b74ff06b.jpg

 
Zalig Oozy... hou ik van!
 
Bedankt voor het delen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Ziet er goed uit zeg. Had graag geholpen met oppeuzelen
 
TraegerTinus zei:
Lang leve dit recept en mijn pelletsmoker, vrouwlief is nu dit recept een het maken en daarna knoppie om en in de traeger.
Wellicht kan ik  een centerfold uploaden dadelijk

Update, beetje mushi, smaak was top
65c60aa656ddc3d6e3322ae265a52a43.jpg
f421def6493301ecd52b4985b74ff06b.jpg

Ziet er top uit! Smaak was goed?
 
Terug
Bovenaan Onderaan