BasBQ
Beef en Steak

Kalfspicanha

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.091
Hoi bbq-collega's,

In deze voor ons drukke tijden toch gisteren nog even de smoker kunnen aansteken.
Er lag nog een picanha van het kalfje in de vriezer, en dat hadden we nog nooit gegeten.
Nu is de "gewone" picanha een regelmatig terugkomend stukkie vlees, maar van het kalfje was weer eens wat anders.
Heb ervoor gekozen deze low & slow op de wsm te garen met een klein blokje eik tot een kern van 40.
Daarna old skool affakkelen  :D

Geen kruiden, alleen wat zout op de vetkap, en natuurlijk, onmisbaar bij rundvlees: Mac's Chimmichurri  B-)

The pic's or it didn't happen:

De cimmichurri, al op donderdagavond bereid:
egfLrsQ.jpg


En hier de picanha
EcgL9Is.jpg

ZirK9oE.jpg


Starter lekker aan gang
Met het briesje van gisteravond wilde die wel  B-)
HGd4XW6.jpg


Is dit niet prachtig  :)
Amugac3.jpg


En toen tikte die de 40 graden aan. Tussenstuk van de wsm ertussenuit gehaald en het rooster direct op de kolenring.
RBuI8fV.jpg


Een klein minuutje geduld en dan: burn baby, burn!
ZISM7kI.jpg

5AuHm6b.jpg


Vervolgens het aller aller aller moeilijkste van het bereiden van een picanha
HAFUafV.jpg


En dan...?. aansnijden  <:p
Prachtig gelukt
o9yIJeJ.jpg


Op het bordje
fbOs4tY.jpg


Tjonge jonge, wat een heerlijk zacht stukje vlees. Eerlijk is eerlijk: aan een "gewone" picanha zit meer smaak, maar dit kalfje was wel erg zacht van structuur.
Wederom als een koning gegeten. (waarom komen we niet meer zo vaak in een restaurant???  B-)  )

Dank voor het kijken

Rick
 
Ziet er weer lekker uit Rick!
 
Dat ziet er goed uit zeg. En wat betreft restaurant, gisteren varkenshaas gehad i  restaurant, die was maar zo zo.... ben bang dat de horeca aan mij ook een mindere klant overhoudt

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 
lekkere plaatjes :) en en in ieder geval een 'voller' bordje dan in een restaurant, van de week waren we in een restaurant die Iron steak serveerde, gelukkig had ik niet zo'n honger dus was het net genoeg :)
 
Dat ziet er echt fantastisch uit! Picanha al een tijd niet meer gemaakt. Misschien leuk voor het weekend.
 
Dat ziet er lekker uit Rick hadden we zomaar gelust, leuk vuurtje ook snel maar weer eens maken. ;)
 
Dat ziet er goed uit Rick. Dat lekt men nun goeie bojum veur komende week
 
Jeetje Rick wat een schitterende maaltijd, mijn complimenten =P~ kalfsvlees is zo lekker, ik ga ook maar eens snel opzoek naar een kalfspicanha, met chimmichurri heb ik een beetje een haat/liefde verhouding, ik ben gek op Vitello tonnato dus ik zie zomaar een kalfspicanha met een tonnato dressing voorbij komen :-?

Wij komen ook maar heel weinig in een restaurant en als we dan een keertje gaan, meestal met de hele familie dan zoek ik iets uit wat ze niet zo snel kunnen verzieken in de keuken, meestal zijn dat lamskoteletjes, ik hou van lamsvlees wat nog best rood is dus dat gaat meestal wel goed ;)
 
Prachtig Rick.
 
Picanha regelmatig hier op de BBQ maar nog nooit van kalfje, ziet er lekker uit
 
Dank voor de leuke reacties.
Erg leuk om te lezen hoe jullie tegen een restaurant bezoek aankijken. Heel herkenbaar.
(zit hier met een big smile  :D)
 
Bram zei:
Dat ziet er goed uit Rick. Dat lekt men nun goeie bojum veur komende week

Mee alleen een goeie bojum komdernie. Ge mot ok wa te snaaie ebbe veur agge thuis komt.
Frikandellekes burnt ends bijvoorbeeld  :D

Veul leut kommende week Bram
 
Ridevi71 zei:
Mee alleen een goeie bojum komdernie. Ge mot ok wa te snaaie ebbe veur agge thuis komt.
Frikandellekes burnt ends bijvoorbeeld  :D

Veul leut kommende week Bram

We dachte gij dan. Die liggen al in bulk kloar jonguuuuuh

Vol gas 6 dagen leut
 
Wat 'n zalig maaltje Rick, mooie truuk met die wsm jong?h!
 
Sander72 zei:
Wat 'n zalig maaltje Rick, mooie truuk met die wsm jong?h!

Dank je Sander
Werkt perfect. Lekker langzaam garen en daarna meteen affakkelen op 1 apparaat.
Efficienter kan haast niet  B-)
 
Lekker hoor mooi verslag en foto?s had ik ook wel gelust


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan