BasBQ
Beef en Steak

Rib Eye met ....

 
 
 
 

Marcel

Pitmaster
Berichten
824
Het was weer zo'n dag om lekker buiten te koken. Eerder al viel mijn oog op een mooi stukje Rib eye. Schoongemaakt en in twee gelijke stukken gesneden Vandaag was het zover de tweede helft klaar te maken.

Eerst gegaard naar een kern van 42 en daarna rusten, setup aanpassen. Het blijft een uitdaging alles te samen klaar te hebben. Er zaten immers ook nog gepofte aardappelen, boontjes in spek en groene asperges bij.

Garing was top voor zoals wij 'm graag eten medium-rood.

Uiteindelijk heerlijk gegeten voor een doordeweekse dag....

Foto's zeggen meer.

Bedankt voor het lezen ...
b1f81b529bf7724193759f6ba901e04a.jpg
e6a5f3f8bf0fb32b0bbd9832d416c28c.jpg
8ddacce413afa6eca4ffe7eba30cca7f.jpg
5fd05a94d683ac0f6f2d866688e1f091.jpg
afa007d9a333041c0cc8d366fc19084e.jpg
 
Ziet er geweldig uit! Wat zat er in het kleine steelpannetje??

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

 
Mooi gedaan Marcel. Heerlijk alles van de Q. Dat blijft toch het mooiste hoor. En als alles goed getimed is. Ja, dat is echt genieten. Top
 
KamadoDre zei:
Ziet er geweldig uit! Wat zat er in het kleine steelpannetje??

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Daar zat "snij afval"(zeen met vleesrestjes) in met een gepofte knoflook en olie. Hiermee kwast ik de ribeye in gedurende het afgrillen.

Ik ondoe de ribeye zoveel mogelijk van de zeen en vliezen en laat het mooie vet zitten uiteraard. Dit betekend dat ik het vlees wel moet opbinden. Het is even wat werk, maar daar staat een geweldig mondgevoel tegenover.
 
Lust ik wel!
 
Marcel zei:
KamadoDre zei:
Ziet er geweldig uit! Wat zat er in het kleine steelpannetje??

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Daar zat "snij afval"(zeen met vleesrestjes) in met een gepofte knoflook en olie. Hiermee kwast ik de ribeye in gedurende het afgrillen.

Ik ondoe de ribeye zoveel mogelijk van de zeen en vliezen en laat het mooie vet zitten uiteraard. Dit betekend dat ik het vlees wel moet opbinden. Het is even wat werk, maar daar staat een geweldig mondgevoel tegenover.
Is daar ook een soort tutorial van? Lijkt me leuk om te doen!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

 
Lekker maaltje! Dat lust ik wel. Mooie rookring op het vlees.  :)
 
Ziet er heerlijk uit

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

 
Ziet er goed uit!
Aardappels kunnen gewoon zonder alu folie indirect op het rooster, worden ze nog lekkerder van.
 
Dat ziet er echt uit als een fantastische maal, helemaal te gek voor door week. Dat had ik wel gelust.
 
Fantastisch maaltje hoor

Wat moet dat in het weekend wel niet worden
 
Thanks.

Ga ik eens doen. Dan nog wel even kijken hoe de smaakgevers, roomboter, knoflook, rozemarijn, zout en peper. Er in krijg.....
 
Marcel zei:
Thanks.

Ga ik eens doen. Dan nog wel even kijken hoe de smaakgevers, roomboter, knoflook, rozemarijn, zout en peper. Er in krijg.....

Achteraf,  de pieper opensnijden en toevoegen.
 
Wat 'n fantastisch plaatje Marcel, zo'n rooster vol met lekkers... ik hou daarvan! Het vlees ziet er ook geweldig uit. Die spercieboontjes met spek zijn best wel tachtiger jaren maar h?, klassiekers zijn natuurlijk niet voor niets klassiekers!
 
Mooi hoor. Ziet er allemaal smakelijk uit. Altijd knap om goed te timen!
Grz.
 
Lekker allemaal en zeker zoals het op het rooster ligt smullen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Vandaag ook mijn eerste kilo plus rib eye!

Reverse sear. Eerst anderhalf uur gerookt met 3 chips kersenhout. Op het eind laatste niveau op het gietijzeren rooster.

Geeft mooi ros? vlees tot de rand.

Wel wat meer een klus. Laatste deel van de reverse sear met een draadloze thermometer ipv de normale kerntemperatuur meter.

Gaat met 1.3 kg toch langzamer dan ik dacht.

Maar er met zijn 6en lekker van gesmikkeld !
5ce31857e12ff63cbb7e267a288048f5.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan