BasBQ
Beef en Steak

Ook dit weekend voor het eerst een Brisket klaargemaakt

 
 

niels.mansveld

Sprokkelaar
Berichten
37
Ik had al een tijdje een Brisket pakket in de vriezer liggen dus het werd toch een keer tijd om die klaar te gaan maken. Vrijdag het vlees eruit zaterdag beetje trimmen
166e05585e56aaee038a45e24fc83514.jpg


Injecteren met rundvlees bouillon, sojasaus, en een beetje van de rub. Daarna rubben met ashes 2 ashes (hoofdbestanddelen: peper, zout, knoflook, houtskool?!).
fc19d805117ebe45e52c02420f3d91dc.jpg
eindresultaat was dat de Brisket eruit zag alsof hij al uren op de smoker had gelegen.

Einde van de avond WSM klaargemaakt (minion methode) met mesquite chunks. en toen mocht hij daar een nachtje in doorbrengen.
5b9ae6c6c9b3b3f6134b020268ddcc46.jpg


De volgende ochtend bleek dat ik de smoker wat te laag had afgesteld. Kerntemp van de Brisket was pas 58 graden. Smoker wat opgestookt en met 72 graden eraf gehaald en dubbel ingepakt in folie. En weer terug op de smoker halverwege de middag met een temp van 92 graden van de smoker af gehaald. Nieuwe folie er omheen en laten rusten tot avondeten.

Ik was erg tevreden met het eindresultaat
b4bb9b3413f9e1c8adf2dfbd70e13205.jpg
837e40770e4d5b9f81a8ae6af1129665.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooie run. Brisket had al een mooie bark voor je begon Hoe smaakte ze rub en brisket?
Alvast gefeliciteerd met je Koei
 
Bram zei:
Mooie run. Brisket had al een mooie bark voor je begon Hoe smaakte ze rub en brisket?
Alvast gefeliciteerd met je Koei
Ik was wat huiverig over de rub. Hij rook en smaakte erg sterk voor ik hem erop ging doen. Maar viel heel erg mee, was lekker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
mooie run hoor. gefeliciteerd
 
Nice. Mooie ring ook zeg!!
Hij oogt op de foto wat droog. Is dat schijn bedriegt?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooie plaatjes, een stukje vlees dat mi echt het wachten waard is.
 
Gefeliciteerd met je Koei.
Volgens mij heb je de Brisket met de draad mee gesneden en oogt hij daardoor droog.
In ieder geval niet helemaal haaks gesneden
Haaks op de draad snijden is hij nog malser ;)
 
Heb nog niet heel vaak Brisket gegeten maar ik had niet het idee dat hij droog was. Wellicht zit het hem inderdaad in iets scheef gesneden.

Maar hij maakte in ieder geval naar meer, ga ik vaker proberen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
nielsmans zei:
Heb nog niet heel vaak Brisket gegeten maar ik had niet het idee dat hij droog was. Wellicht zit het hem inderdaad in iets scheef gesneden.

Maar hij maakte in ieder geval naar meer, ga ik vaker proberen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Is ook lastig want als je goed kijkt loopt de draad niet recht maar in een boog.
 
Vaak diagonaal of bijna haaks op je stuk vlees dan moet je soms wel wat schipperen of je krijgt hele lange plakken :-?
 
Lust ik wel! Mooi mes heb je, heb deze net sinds gisteren binnen, ben erg benieuwd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan