BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork lijkt meer op een rollade

marc85

Tondelzoeker
Berichten
13
Hoi ik heb op mijn Weber Original Kettle Premium 57 cm van het weekend voor een eerst een pulled pork proberen te maken van procureur. ik heb een stuk van 750 gram gebruikt omdat ik het wil testen voor de kerst.
Met kerst gaat er een stuk van 2,7 kilo op de BBQ.

Wat ik heb gedaan is het volgende.

het vlees in een dryrub gezet een avond van te voren.
de volgende ochtend m.b.v. de snake methode. de BBQ aangestoken.
bij een temperatuur van 100 graden gemeten met een externe thermometen en niet die in de deksel zit.
Het vlees op de BBQ gelegd. met een bak met water onder het rooster
thermometer in de kern van het vlees gestoken.
deksel dicht en wachten maar.
na 4 uur tussen de 90 en 120 graden op de BBQ te hebben gelegen was een kern temperatuur van 92 graden bereikt en heb ik het vlees van de BBQ gehaald en ingepakt in zilverfolie.
Hier heeft het vlees nog 6 uur ingezeten omdat de eters pas in de avond kwamen.

Maar na het uitpakken en het vlees te willen pullen was dit niet mogelijk.
ik kon het vlees alleen snijden het was net een rollade.
Hij was niet droog en lekker van smaak maar niet wat ik had bedoeld.
ook zat er nog best wat vet in het vlees zelf.

Was het stuk vlees te klein en is de garing te snel gegaan of heb ik iets anders fout gedaan?

hebben jullie suggesties

 
Ik denk dat het stuk inderdaad te klein was en je de kerntemperatuur hierdoor te snel bereikt hebt.
Het vet heeft hierdoor nauwelijks de kans gekregen te smelten..

Volgende keer een groter stuk pakken en met 72 graden inpakken in aluminiumfolie en dan door laten garen tot 92 graden.
Zo wordt je pp lekker mals en sappig..
Eventueel kort voor die 92 graden uitpakken en insmeren met een lekkere bbq saus.
 
Ik ben het eens met Barbeknoei.
Ik gooi minimaal 2 kilo per keer er op. De tijd die het vlees nu op je kettle heeft gelegen is ook een record denk ik.
Voor 2 of 2.5 kilo reken ik meestal 12 uur of meer bezig te zijn. Volgende keer de zelfde methode aanhouden, daar is niks mis mee. En met 2.5 kilo zeker op tijd beginnen. Warm houden in folie, handdoeken  en een koelbox. Je kan het vlees niet haasten om gaar te worden, maar met de koelbox en lekker ingepakt kan je het wel uren op temperatuur houden

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Het kan aan zoveel zaken liggen dat het niet zomaar te halen is uit je verhaal. Heb je ook foto?s gemaakt?

De tijd lijkt me best snel, ook al was het maar 750 gram.

Heb je de thermometer gecontroleerd? Dat kan met een bak met ijswater 0C en kokend water 100C

Zat de thermometer echt in het midden van het vlees, alleen het puntje van de thermometer meet de temperatuur.

Temperatuur zegt ook niet alles, belangrijker is om het ook te testen met een satehprikker, deze glijd erin als boter als hij klaar is.

Maar gelukkig was de smaak goed, alleen waren het nu pork sliders. Ook heel lekker.
 
Ik heb Alleen een foto Van het vlees voor het de bbq opgaat.
Thermometer heb ik in gecontroleerd zal ik nog even doen.
Hij zat wel volledig in het vlees en voor zo ver op het oog te zien ook in het midden. Ik ga het Van de week nog eens proberen en zal wat meer fotos maken. Zal een stuk zijn Van 1,5 kilo. Het andere deel Van de eerste 750 gram. Die had ik in de vriezer bewaar.
Ik ga hem dan ook inpakken bij 72 graden. En zal de sate prikker ook Al indicatie gebruiken. Ik heb nog even tot kerst om te proberen
 
Inpakken na 5 uur als je een hele procureur gebruikt. En dan pas een thermometer erin.
Prikken vanaf een graad of 90?C.
 
Met de kerstdagen Pulled Pork van de BBQ willen eten snap ik, maar om dit ook op die dag klaar te willen maken zou ik persoonlijk niet doen.
Dan moet je minstens om 06:00 de BBQ op temperatuur hebben en zonder te weten wat het weer doet sta je maar zo bij de chinees op eerste kerstdag.
Ik zou overwegen de Pulled Pork de dag ervoor te maken, dat kan prima en doet niets af aan de smaak/gerecht.
Op de dag zelf de schaal met Pulled Pork op de BBQ warm maken/houden (Het vlees vocht dat ontstaat in de folie dus goed bewaren voor de volgende dag) dat uit de dan vul je de broodjes toch vanuit de BBQ.

Succes,
 
Bedankt voor de tips. Ik ga morgen een nieuwe poging doen. Heb mijn thermometer gecontroleerd en die zat er bij kokend water nog Al ver langs. 112 graden gaf hij aan. En mijn weber vlees thermometer 99. Ik heb mijn vlees dan ook de eerste keer 10 graden te vroeg Van de bbq gehaald. Ik heb belangrijke temperaturen vergeleken. Met Beide thermometers. Kans Van slagen morgen is Al stuk groter zo.
 
marc85 zei:
Bedankt voor de tips. Ik ga morgen een nieuwe poging doen. Heb mijn thermometer gecontroleerd en die zat er bij kokend water nog Al ver langs. 112 graden gaf hij aan. En mijn weber vlees thermometer 99. Ik heb mijn vlees dan ook de eerste keer 10 graden te vroeg Van de bbq gehaald. Ik heb belangrijke temperaturen vergeleken. Met Beide thermometers. Kans Van slagen morgen is Al stuk groter zo.

Temperatuur is belangrijke maarrrrrrrrrrrrrrrr denk aan de tip van Noskos    "prikken v.a. ? 89 gr.C"  ;)
 
Zonde dat je PP niet helemaal goed is uitgepakt. Maar zo te zien genoeg tips gekregen om het nog eens te proberen.
Ik heb toch altijd respect voor de PP die van een ketel BBQ komt. Daar heb je toch meer TLC voor nodig.
Succes met de volgende ronde. PSE wat foto's
 
Benieuwd naar het resultaat van morgen.  Veel plezier alvast en graag weer veel foto's! !

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
En? hoe gaat de tweede poging?  ;)
 
Vanochtend vroeg begonnen. Maar het weer werkt niet echt mee. Bbq is nu met regen erop wel redelijk constant op een temperatuur Van +/-100 graden. Maar de harde stortbuien zorgen toch af en toe voor een daling naar 90 graden. Het vlees ligt er nu 3 uur op. Straks even de glaze maken. En over +/- 2 uur ff lekker insmeren
 
Lekker bezig! gaat helemaal goed komen. succes met het weer..!
 
Succes,

Je hebt nog wel even te gaan.
"Weer of geen weer het is altijd BBQ Weer" ;)
 
Ja dadelijk inpakken in folie. Ben nu 6,5 uur onderweg. Ben in de tussentijd met de kleine gaan baby zwemmen en de toetjes gemaakt die ik met kerst wil maken. Chocolade mouse en bastogne parfait. Eiwit in het ene gerecht en het eigeel in het andere gerecht. Fotos zal ik morgen plaatsten want heb nog geen idee hoe dat moet  :D
 
:>hij is gelukt. Een stuk Van 1,6 kilo was na 11 uur nog 1 kilo Van over.
En hij smaakt heerlijk. Zodra ik weet hie ik fotos moet plaatsen volgende die. Nu gaan we ons eerst rond eten aan de PP. Thanks voor alle hulp
 
BFwVSmw


Poging om fotos te plaatsen

http://imgur.com/a/BFwVSmw
 
ik zie de foto's niet terug.
eerst via photobucket geprobeerd. daar kreeg ik ze niet eens geupload.
daarna via imgur. Daar kreeg ik ze wel op de site maar niet hier op de site
ik heb nu de link maar gedeeld. dan krijg je een deel van de foto's te zien die ik daar ge?pload kreeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan