BasBQ
Beef en Steak

Souvlaki's van Dominique

 
 
 

Dominique

BBQ Junkie
Berichten
6.790
021c952437a070ca1edb3a4a43fcc3ed.jpg

Foto van Nosmo. Dank! ;)


Neem 800 gram schouderkarbonade zonder bot, en snij dat in blokjes.
Maak een mengsel van:
3 eetlepels olijfolie
2 grote tenen knoflook uit de pers
1 eetlepel rode wijnazijn
1,5 eetlepel gedroogde basilicum
1,5 eetlepel gedroogde thijm
1,5 eetlepel gedroogde oregano
Peper en zout.

Hussel de hele bende door elkaar, het is veel kruiden en weinig vocht, ziet er gek uit. Daar moet je niet van schrikken, het vlees laat namelijk ook nog wat vocht kwijt, waardoor het toch nog goed komt. En anders gooi je er gewoon nog een scheutje olie en rode wijnazijn bij, als je dat fijner lijkt. Laat lekker een nachtje marineren, rijg de boel aan stokkies en gril gaar. Lekker met tzaziki.

TZAZIKI :
500 ml dikke Griekse yoghurt
1/2 komkommer
1/2 teen geraspte knoflook
wat zout
scheutje olijfolie

Snij de komkommer in de lengte door en verwijder met een lepel de zaadjes. Rasp de komkommer en knijp het vocht er uit.
Meng de yoghurt, komkommer en knoflook, voeg zout naar smaak toe en doe er een beetje olijfolie door. De tzaziki wordt lekkerder als je hem een paar uur in de koelkast zet zodat de smaken op elkaar in kunnen werken.

Eet smakelijk!

Ps, je kunt de souvlaki's natuurlijk ook van lamsvlees maken, is erg lekker.
 
Lijkt mij erg lekker Dominique.
Ik wist niet dat jij personeel in dienst had voor je foto?s  :) (ik ben onder de indruk)

Mac
 
Mac zei:
Ik wist niet dat jij personeel in dienst had voor je foto?s  :) (ik ben onder de indruk)

I will work for food!!!
 
Mac zei:
Ik wist niet dat jij personeel in dienst had voor je foto?s  :) (ik ben onder de indruk)

Ik ben een mazzelkont!
 
weer wat op de "To do"lijst, lijkt me erg lekker.
 
Eindelijk! ;) ga ze snel proberen!
 
Big-T zei:
Holymoly, ik zou zeggen " dat is snel", ik roep iets in de shoutbox, en heb het recept binnen een uur in de mail!
Ik zeg tegen jou, ik verwacht dan minstens morgen een verslag+foto's! ( meneertje ongeduld ;) )
Zo, en nu lach ik heel hard! Om bijna 04.00 in de nacht :(
 
Ziet er heerlijk uit, krijg er meteen zin in :) !

Ik maak het min of meer hetzelfde alleen dan met witte wijn azijn en ik doe in kwartjes rode ui tijdens het marineren erbij. Daarna deze mee spiezen en bbq'n maar!
 
Soeskip zei:
Ziet er heerlijk uit, krijg er meteen zin in :) !

Ik maak het min of meer hetzelfde alleen dan met witte wijn azijn en ik doe in kwartjes rode ui tijdens het marineren erbij. Daarna deze mee spiezen en bbq'n maar!

Dat klinkt ook heerlijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan