BasBQ
Beef en Steak

Gevuld Blond Brood uit het deksel van je DO

 
 
 
 

Lin

Gemarineerd
Berichten
2.301
jl5jkx.jpg


Ik heb tegenwoordig het broodbakvirus te pakken en dat bevalt goed!
Ik maakte dit Gevulde Blonde Brood het deksel van mijn DO en deel het graag met jullie.

Voor het deeg:
400 gr bloem (+ extra voor kneden)
1 zakje droge gist
1 ei
1,5 tl zout
130 ml melk (kamertemp)
100 ml water
3 el olijfolie

Voor de vulling:
6 zongedroogde tomaten
1 kleine ui gesnipperd
70 gr geraspte provolone kaas (+ 2 el voor de topping)
4 tenen knoflook
2 el verse basilicum

Meng de bloem, gist en zout met elkaar. Giet dan de vloeibare ingredi?nten voor het deeg erbij en kneed dit tot een vrij natte en gladde deegbol. Leg deze in een, met olie ingesmeerde schaal en dek af met vershoudfolie. Laat dit geheel een uurtje rijzen. Snij intussen de tomaatjes en ui in hele kleine stukjes. Pers de knoflook en snij de basilicum fijn. Na een uur haal je de deegbol uit de schaal en leg deze op een met bloem bedekt werkoppervlak. Rol het uit tot een langwerpig geheel. Verspreid  alle ingredi?nten voor de vulling hierover. Vouw het geheel dicht en kneed het goed door elkaar. Rol er een lange sliert van en rol deze op. Leg het geheel in een bakblik, braadslee of het deksel van je dutch oven. Doe er weer vershoudfolie over en laat het nogmaals een uur rijzen. Verwarm de bbq tot 210 graden. Strooi de rest van de kaas over het deeg en bak het geheel, indirect , in 30 -40 minuten gaar. Laat even afkoelen en serveer dan met bijvoorbeeld een lik zeezoutboter.

4ggsx1.jpg


2dcizwm.jpg


30nhw8o.jpg


727up0.jpg


30l1nbc.jpg


fx5ogg.jpg


jl5jkx.jpg
 
Hoi Lin.

Ziet er prima uit, lust ik. :)
Als het broodbakvirus je eenmaal te pakken hebt kom je er lastig vanaf :D
Er zijn zoveel lekkere broodjes dat je voorlopig wel vooruit kan.
Zie ik goed dat je ook tijdens het bakken bakpapier gebruikt en dat gedurende de gehele baktijd laat zitten?
Waarom doe je dat?

Grts,    Hans.
 
Hans zei:
Hoi Lin.

Ziet er prima uit, lust ik. :)
Als het broodbakvirus je eenmaal te pakken hebt kom je er lastig vanaf :D
Er zijn zoveel lekkere broodjes dat je voorlopig wel vooruit kan.
Zie ik goed dat je ook tijdens het bakken bakpapier gebruikt en dat gedurende de gehele baktijd laat zitten?
Waarom doe je dat?

Grts,    Hans.

Hi Hans, ik gebruik het bakpapier omdat ik anders wat bang ben voor het plakken van het brood aan het gietijzer.. Dit brood heeft ook nog eens vrij nat deeg, vandaar. Misschien hoeft dit niet maar ik vind het fijner.

Groetjes Linda.
 
Lekker hoor
 
Dat zal ook flink lekker geroken  hebben zeker

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
MarcovdK zei:
Dat zal ook flink lekker geroken  hebben zeker

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Jazeker! Smells guuudd!  :D
 
Wauw Lars! Deze ziet er ook heerlijk uit. Goed gedaan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan