BasBQ
Beef en Steak

Paprika drogen en roken

J

janvdbrink

Gast
Heerlijk voor in een zelfgemaakte rub of sausje: homemade gerookte paprikapoeder! Als je dit maakt ruikt het hele huis naar de paprika (ik ruik normaal alleen de kant-en-klare kruiden als ik m'n neus diep in het kruidenpotje steek...). Het vergt wat geduld, maar met dit mooie weer gaat het droger redelijk snel (1 ? 2 dagen).  De paprika's heb ik eerst een dag gerookt/gedroogd met lage temperatuur (ongeveer 60?C als ik de thermometer mag geloven) op mijn mini smokertje van Gusta. Daarna heb je na vijzelen ongeveer 1-2 eetlepel poeder per paprika.
70c8eb00aff3352cbb4a0fc2905a2e57.jpg
6f12f38578a4d297d64c267bb2349f5b.jpg
d4dcc1951928d0249c24b16c9b91b712.jpg


Sent from my SM-G920F using Tapatalk

 
Hoi Jan.
Is het poeder dan zo droog dat je het langere tijd in een potje of zo kan bewaren?
Of gelijk gebruiken?
 
Hans zei:
Hoi Jan.
Is het poeder dan zo droog dat je het langere tijd in een potje of zo kan bewaren?
Of gelijk gebruiken?
Als het goed droog is zou je het theoretisch net zo lang kunnen bewaren als "normale" kruiden. Het wordt echter na verloop van tijd wat muf. Enkele maanden droog wegzetten is dus geen probleem!

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

 
Leuk gedaan  :)
 
janvdbrink zei:
Hans zei:
Hoi Jan.
Is het poeder dan zo droog dat je het langere tijd in een potje of zo kan bewaren?
Of gelijk gebruiken?
Als het goed droog is zou je het theoretisch net zo lang kunnen bewaren als "normale" kruiden. Het wordt echter na verloop van tijd wat muf. Enkele maanden droog wegzetten is dus geen probleem!

Sent from my SM-G920F using Tapatalk


Dank voor je antwoord en het idee. ;)
 
Leuk idee. Ben wel bang dat je voor een flinke procureur een doos paprikas moet drogen :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan