BasBQ
Beef en Steak

Probe tags in vorm van kleur bolletjes of iets dergelijks?

 

Smokerb

Stoker
Berichten
295
Ik zit er aan te denken om een grilleye pro plus te bestellen. Enige wat ik hier aan mis is het feit dat je je probes moet volgen of goed moet onthouden wat waar in zit. Ik zie liever iets wat ik kan volgen met een hittebestendige kleur tag of iets dergelijks.

Ik zie wel andere merken voorbij komen met een dergelijke oplossing maar ik zou ze graag zelf toevoegen aan de grilleye pro plus, is zoiets verkrijgbaar?


Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 
Je zou het kunnen proberen met LEGO blokjes.
Het voordeel is dat je er makkelijk in kan boren om de probe in door te voeren en daarna kan je de blokjes tegen elkaar aan drukken zodat je overzicht houd.
 
Marcel zei:
Je zou het kunnen proberen met LEGO blokjes.
Het voordeel is dat je er makkelijk in kan boren om de probe in door te voeren en daarna kan je de blokjes tegen elkaar aan drukken zodat je overzicht houd.

zijn die dingen hittebestendig dan?

voorbeeldje zoals ik ze het liefst zie: https://bbq-helden.nl/easybbq-pro-review/
 
Oke helder, "nee in de BBQ zullen deze LEGO blokjes gaan smelten.  :D

"ouderwets" pen en papier.  Noteren welke probe in welk stuk vlees/vis gaat of als temperatuurmeter van het rooster/vuur

Ik neem aan dat je de temperatuur waarden ook wil noteren om zo het garingsproces inzichtelijk te krijgen.
Ik kan me voorstellen dat als je ze alle 6 gaat gebruiken hier enig overzicht in wil behouden.

Zelf heb ik enkel een permanente digitale probe ( via de BBQ Guru Digiq DX 2) een analoog op de WSM en een handmatige digitale kerntemperatuur (https://www.bol.com/nl/p/digitale-kookthermometer-met-inklapbare-rvs-sonde-van-50-c-tot-300-c-gouda-select/9200000085035210/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3DMMTUNKNOWN%26slt_type%3Drecommendations%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_reco%26slt_nm%3Dproduct_recommendations%26slt_pos%3DC1%26slt_owner%3Dccs%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D2%26itm_id%3D9200000085035210&bltgh=iqIOWz9DPi7nRUUIbSVLYg.1_5_6.8.ProductImage) meter.
Hiermee heb ik tot nu toe alles onder controle gedurende het garingsproces)

Succes,
 
Marcel zei:
Oke helder, "nee in de BBQ zullen deze LEGO blokjes gaan smelten.  :D

"ouderwets" pen en papier.  Noteren welke probe in welk stuk vlees/vis gaat of als temperatuurmeter van het rooster/vuur

Ik neem aan dat je de temperatuur waarden ook wil noteren om zo het garingsproces inzichtelijk te krijgen.
Ik kan me voorstellen dat als je ze alle 6 gaat gebruiken hier enig overzicht in wil behouden.

Zelf heb ik enkel een permanente digitale probe ( via de BBQ Guru Digiq DX 2) een analoog op de WSM en een handmatige digitale kerntemperatuur (https://www.bol.com/nl/p/digitale-kookthermometer-met-inklapbare-rvs-sonde-van-50-c-tot-300-c-gouda-select/9200000085035210/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3DMMTUNKNOWN%26slt_type%3Drecommendations%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_reco%26slt_nm%3Dproduct_recommendations%26slt_pos%3DC1%26slt_owner%3Dccs%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D2%26itm_id%3D9200000085035210&bltgh=iqIOWz9DPi7nRUUIbSVLYg.1_5_6.8.ProductImage) meter.
Hiermee heb ik tot nu toe alles onder controle gedurende het garingsproces)

Succes,

temps noteren zou bij de grilleye pro plus volgens mij niet meer nodig zijn, grafieken zijn dan gewoon beschikbaar in de app. Ik heb nu een aantal meters van de ikea maar dat begint echt tekort te schieten. Daarnaast heb ik nog een thermapen mk4 dat is een topding:)

wordt tijd voor een wireless systeem, maar met zoveel probes heb ik geen zin in gedoe met pen en papier als het niet nodig is ;)
 
Ik heb bij mijn Weber iGrill 2 alle kleurtje er af gehaald. Dit zijn silicone hulsjes. Probes zijn dan makkelijker schoon te maken. En na 1 sessie low en slow zijn de kleuren amper meer uit elkaar te houden. Zitten 4 probes aan dat ding. Waarvan 1 altijd de grill temperatuur monitort. Dus de overige 3 zijn wel te volgens.
En wat is nou 5min draadjes volgen op een 12u durende low en slow sessie
 
Bram +1
Na 1 sessie zie je al het verschil niet meer tussen de kleuren, ondingen zijn het die siliconen hoesjes (Igrill2)
In de app kun je de probes ook benoemen, en anders doe ik bijvoorbeeld probe 1 : PP,  probe 2: grillrooster etc...
 
Bram zei:
Ik heb bij mijn Weber iGrill 2 alle kleurtje er af gehaald. Dit zijn silicone hulsjes. Probes zijn dan makkelijker schoon te maken. En na 1 sessie low en slow zijn de kleuren amper meer uit elkaar te houden. Zitten 4 probes aan dat ding. Waarvan 1 altijd de grill temperatuur monitort. Dus de overige 3 zijn wel te volgens.
En wat is nou 5min draadjes volgen op een 12u durende low en slow sessie
Voor low and slow ben ik het met je eens. Maar met bijvoorbeeld de afdelingsbarbecue hebben we 2 rondes steaks waarbij de nieuwe ronde er halverwege de eerste ronde bij wordt gelegd. Dan wil ik niet te lang de klep open hebben. Bij mn diy reverse flow gaan ze via 1 gat naar binnen en komen ze van onder het rooster vandaan. Dan is het lastig volgen. Dat ze verkleuren had ik nog niet aan gedacht. Dan met meerdere ringetjes/bolletjes ofzo? Worden er dan wel een beetje veel bij nr8

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
KaYDee zei:
Bram +1
Na 1 sessie zie je al het verschil niet meer tussen de kleuren, ondingen zijn het die siliconen hoesjes (Igrill2)
In de app kun je de probes ook benoemen, en anders doe ik bijvoorbeeld probe 1 : PP,  probe 2: grillrooster etc...
Benoemen in de app is denk ik nog wel het makkelijkst inderdaad.
Dat kan natuurlijk met de fantast van Ikea niet maar met de grilleye pro plus wel.
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan