BasBQ
Beef en Steak

Low budget kerst .

Bushie

Kooltjesharker
Berichten
145
Vrienden ik heb een vraagje.
Waarom een vraag, omdat je verschillende ideeen en plan van aanpak krijg , dat vind ik zeer interessant.
Waarom worden chef ,top chefs omdat ze ? out the box? . Denken.
Mijn inspiratie , ik krijg nu allerlei folders van groothandel tot supermarkten.
We kunnen het zo mooi en makkelijk maken.

Maar hoe zou jij een low budget BBQ kerst maaltijd maken ( stel 15? drie gangen) ?

Grtn bushie.
 
Voor het hoofdgerecht zou ik dan voor de ribeye van de lidl gaan, die ziet er in de folder goeduit.. ga ze zelf ook halen al zullen ze niet voor de kerst zijn  :D
 
?15 een 3 gangen menu. Lijkt wel een uitdaging. Moet alles van de BBQ komen?

Vooraf gevulde mini paprika?s. Roomkaas en een en lapje spek.

Hoofdgerecht een hele kip. Ala BCC.

Desert een ananas grillen. Die je bestrooid met wat suiker.

Ik denk als je een beetje gaat shoppen je zelfs nog geld over kunt houden voor een fles wijn.
Snel zoeken bij een supermarkt kwam ik op ?14,71 het lijkt wel te doen
 
Vrienden dit vind ik al geweldige antwoorden!
Jullie weten dat ik een bushcraft achtergrond heb.
Dus houtskool wat doen we daarmee ? Maken of


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Vooraf: 2 blokjes runderboillion in een anderhalf liter water, doosje champignons erin en laten meekoken.
Hoofd: Porchetta. 1.5  buikspek met alles erbij qua kruiden kost zo?n 25 euro totaal. Aardappels en rode kool voor erbij.
Na: bak vanille ijs, gezouten karamel maken en een perzik erbij.

Dan heb je 3 euro voor, 30 hoofd en 7 na. Voor 4 man genoeg, net meer dan een tientje de neus als je er wat drank bij telt (ga uit van 4 man).
 
de neus...  :p
 
Leuk topic! Met kerst pak ik altijd maximaal uit, ik ben al druk bezig met een aantal mooie combinaties van gang te bedenken en de juiste wijn te vinden. Toch vind ik het budget idee wel leuk.
Mijn idee zou zijn:
Voor: Kwartel met wat groenspul en een rodewijn saus
Hoofd: Varkenhaas met champignonsaus en aardappelgratin (Varkenshaasjes zijn redelijk budget te vinden bij de Lidl in duitsland)
Na: Het prachtige marshmallow skillet recept van anketje85.

Volgens mij moet dit rond de ?20 euro kunnen. Wijn heb ik altijd op voorraad dus daar zitten geen extra kosten meer in  :p

Dit topic brengt mij wel op het idee om een kerst diner topic te starten, ik ben erg benieuwd wat de mede bbq'ers op tafel zetten tijdens de kerstdagen.
 
Mijn idee was tapas style .
Heerlijk bezig zijn met de mise en place.
Vissticks ( koolvis ) zonder paneer jasje.
Frikandel als sat?
Ontbijt spek  in brokjes gehakt bacon
Verse worst kruiden als hamburger , souvlaki , of kruiden als wereldgerecht.
( Indische , polen , Grieks enz)
Groente kopen die er anders uit zien als we gewend zijn ( deze worden toch gegrild )
Broodje maken in muffin vorm
Een omelet anders of pocheren .
Heerlijke sausen , fruit , witte/ bruine bonen .
En gluwein !!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik krijg schoonfamilie op bezoek dus heb al voor minstens 30 euro aan sterke drank nodig om de dag door te komen :D
 
KamadoNovice zei:
Ik krijg schoonfamilie op bezoek dus heb al voor minstens 30 euro aan sterke drank nodig om de dag door te komen :D

=)) =)) =))

mijn schoonfamilie houdt niet van bbq. vinden zelfs de griek helemaal niks, want ze hebben er gegrilld vlees...??..
PRACHTIG!!!!! lekker alles voor onszelf  :D
 
Ridevi71 zei:
KamadoNovice zei:
Ik krijg schoonfamilie op bezoek dus heb al voor minstens 30 euro aan sterke drank nodig om de dag door te komen :D

=)) =)) =))

mijn schoonfamilie houdt niet van bbq. vinden zelfs de griek helemaal niks, want ze hebben er gegrilld vlees...??..
PRACHTIG!!!!! lekker alles voor onszelf  :D

Dan kom je er zeker met 15 euro per persoon, sla kost helemaal zoveel niet  :D :D :D
 
Bushie zei:
Mijn idee was tapas style .
Heerlijk bezig zijn met de mise en place.
Vissticks ( koolvis ) zonder paneer jasje.
Frikandel als sat?
Ontbijt spek  in brokjes gehakt bacon
Verse worst kruiden als hamburger , souvlaki , of kruiden als wereldgerecht.
( Indische , polen , Grieks enz)
Groente kopen die er anders uit zien als we gewend zijn ( deze worden toch gegrild )
Broodje maken in muffin vorm
Een omelet anders of pocheren .
Heerlijke sausen , fruit , witte/ bruine bonen .
En gluwein !!

Tapas van frikandel en ongepaneerde vissticks... verse worst als hamburger... Happy New Year!
 
Nou een wedervraag stel je heb een bedrag van ?200 wat word het dan , leve de luxe bbq


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lekker buiten de deur eten.  :D

Voor inspiratie uiteraard  B-)
 
Ik vind het heerlijk om tegen heilige huisjes te schoppen net even uit het bekende te stappen.
Tuurlijk begrijp ik negatieve of positieve  reacties .
Ik hoop dat het alleen maar gaat om de post en niet persoonlijk is.
Voorbeeld ik heb eens voor zeker 200 personen een sat? gemaakt van blokjes frikandel en stukje ananas en sat? saus gemaakt van een pot pindakaas , ik heb geen negatieve reactie gehad.
Zou dit zijn omdat het gratis is of omdat men  na een wandel mars een hartige traktatie kregen.??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik denk niet dat je het persoonlijk moet aantrekken, maar als je op een plek waar veel gerechten gedeeld worden met een wat a-typische sat? van frikandel optie komt, dan krijg je de handjes niet op elkaar. Neemt niet weg dat iedereen moet doen wat hij/zij goed dunkt. Zelf denk ik dat je voor 15 euro de man (neus 😉) je gasten te kort doet als je met sat? van frikandel aan komt, voor de kerstdagen he.
 
Vooraf, scamorza in tomatensaus, hoofdgerecht beenham en als dessert peer pudding van Nigella met een bolletje ijs. Denk nog geen 10 euro per persoon.

Houtskool mag je zelf maken 😉.
 
Terug
Bovenaan Onderaan