BasBQ
Beef en Steak

Bastard afstellen

MACS

Sprokkelaar
Berichten
47
Beste allemaal,

Vandaag heb ik mijn bastard voorzien van nieuw (nomex) vilt, echter nu sluit de deksel niet meer goed. Ik moet hem dus opnieuw afstellen, maar waar moet ik beginnen.. iemand dit al eens gedaan bij een bastard en tips? Of een kleine tutorial? Zou super zijn!

Alvast bedankt, MvG


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Op you tube wel te vinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
2Bushy zei:
Op you tube wel te vinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Dat valt tegen hoor, alleen een filmpje over een schroef aan te draaien maar dat mocht bij mij niet baten. Al het andere is voor BGE alleen dat lijkt ander mechaniek...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb het zelfde probleem gehad, het scharnier zelf is niet af te stellen en je zult dus zelf wat shims moeten maken, ik heb van die mini zaagblaadjes gebruikt, stukjes van zo?n 2 cm maken.
De boutjes waar het scharnier mee op de band vastzitten losdraaien en zorgen dat de dome er netjes opligt dan de shims aan de boven of onder kant van het boutje leggen en aandraaien, hiermee verander je de hoek waarmee het scharnier tegen de band van de dome zit en kun je hem weer recht zetten.
Het is even een klote werkje maar werkt wel.
 
avr zei:
Ik heb het zelfde probleem gehad, het scharnier zelf is niet af te stellen en je zult dus zelf wat shims moeten maken, ik heb van die mini zaagblaadjes gebruikt, stukjes van zo?n 2 cm maken.

Dank voor je reply! Wat bedoel je met mini zaagblaadjes avr?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
MACS zei:
avr zei:
Ik heb het zelfde probleem gehad, het scharnier zelf is niet af te stellen en je zult dus zelf wat shims moeten maken, ik heb van die mini zaagblaadjes gebruikt, stukjes van zo?n 2 cm maken.

Dank voor je reply! Wat bedoel je met mini zaagblaadjes avr?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Metaal zaagblaadjes voor een mini span zaagje
 
91a6f8f05c2633ad963bae8e837e656a.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan